
Digital Signage en ticketingsysteem voor Telenet Shops
Als vaste Telenet partner zorgde Connectify voor het omzetten van meer dan 750 digital signage-schermen naar de Tellie Digital Signage software in minder dan drie maanden tijd. Daarnaast zorgden we ook voor een ticketingsysteem, dat de klantenservice in de open concept stores van Telenet aanzienlijk vergemakkelijkte.

Sleutelfactor in klantbeleving
Volgens Dorothy De Sante, Retail Facility & Estate Manager bij Telenet, zijn de digital signage-schermen een belangrijke meerwaarde voor de Telenet Shops. “Digital signage is altijd enorm belangrijk geweest voor ons,” zegt ze.
“Enerzijds willen we voorbijgangers vanop straat aantrekken met bewegende beelden en promoties, zodat ze zien wat er in onze winkels gebeurt. Maar ook in de winkels zelf willen we mensen op een dynamische manier informeren over producten en entertainen terwijl ze wachten.”
“We willen voorbijgangers vanop straat aantrekken met bewegende beelden en promoties. Maar ook in de winkels zelf willen we mensen op een dynamische manier informeren en entertainen.”
Dorothy De Sante
Retail Facility & Estate Manager Telenet

Ticketingsysteem: efficiëntie en overzicht
Naast de digital signage-oplossing implementeerde Connectify ook een ticketingsysteem in de open concept stores van Telenet. Dit systeem maakt het voor klanten duidelijk wie er als volgende aan de beurt is, wat het voor het personeel gemakkelijker maakt om klanten te bedienen.
De Sante legt uit: “We kozen voor open concept stores, waar de verkopers verspreid staan om klanten interactief bij te staan. Dat maakt het voor klanten echter minder makkelijk om te zien wie er als volgende aan de beurt is. Het ticketingsysteem dat Connectify bij ons installeerde maakt het bijstaan van klanten overzichtelijker en eenvoudiger.”

Flexibiliteit en maatwerk
De Tellie digital signage software biedt Telenet meer mogelijkheden en flexibiliteit. Volgens De Sante: “Ik heb de indruk dat het Tellie-systeem veel aankan en dat we nu heel wat mogelijkheden hebben. We kunnen veel sneller reageren en van minuut tot minuut zaken aanpassen, zelfs op signage-schermen in andere filialen.” De intuïtieve interface en de extra opties maken de Tellie-schermen bijzonder gebruiksvriendelijk en bieden de mogelijkheid om snel in te spelen op veranderingen.
Verbeterde klantbeleving en service in de winkels
Telenet had als doel de customer experience in hun winkels te verbeteren. De digital signage-schermen spelen hierin een grote rol: “De klant moet met een gerust gevoel de winkel binnenkomen en ook weer buiten gaan,” zegt De Sante. “We willen een uitstekende ervaring bieden aan de klant met de informatie die aangereikt wordt via de digital signage-schermen en via het ticketingsysteem.” Deze combinatie zorgt voor een overzichtelijke en informatieve winkelomgeving die de klant ten goede komt.
Een partner die meedenkt
Telenet waardeert de samenwerking met Connectify om meerdere redenen, maar vooral vanwege de proactieve benadering van het bedrijf. De Sante vertelt: “We zijn erg tevreden met Connectify als partner. Ze denken na over zaken waar wij niet altijd 100% bij stilstaan. Als specialist geven zij ons advies, precies zoals het hoort.
Het is voor ons belangrijk dat we een partner hebben die meedenkt over onze concepten. Op het moment dat wij nieuwe meubels installeren, moeten ze proactief meedenken en ervoor zorgen dat wij de juiste systemen in onze shops zetten. Daar is Connectify steeds uitstekend in geslaagd.”
Tellie Digital Signage in jouw winkel?