Algemene voorwaarden
1 Toepassingsgebied
1.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op offertes voor, en de levering door Connectify van Diensten en Producten en maken integraal deel uit van het Contract tussen Connectify en de Klant.
1.2 Elders in het Contract kan er afgeweken worden van de bepalingen uit deze Algemene Voorwaarden. In de Bestelling kan er echter enkel afgeweken worden van de Algemene of Bijzondere Voorwaarden mitsuitdrukkelijke verwijzing naar de bepaling waarvan er afgeweken wordt. In geval van een tegenstrijdigheid of inconsistentie tussen de verschillende documenten die deel uitmaken van het Contract, geldt de volgende hiërarchie (waarbij de hoger gerangschikte documenten voorrang hebben op de lager gerangschikte documenten):
(i) de Bijzondere Voorwaarden;
(ii) deze Algemene Voorwaarden;
(iii) de Bestelling;
1.3 De overeenkomst tussen Connectify en de Klant met betrekking tot de Diensten en/of de Producten wordt uitsluitend door deze Algemene Voorwaarden en de andere documenten die deel uitmaken van het Contractgeregeld. Het Contract annuleert en vervangt alle vorige voorstellen, afspraken, verbintenissen en overeenkomsten met betrekking tot hetzelfde voorwerp. Aangezien Connectify er niet door gebonden wil zijn, wordt de toepassing van de eigen algemene en/of bijzondere voorwaarden van de Klant uitdrukkelijk uitgesloten, zelfs indien die voorwaarden (of andere documenten van de Klant) bepalen dat ze wel van toepassing zouden zijn.
2 Contractsluiting
2.1 Indien de offerte geen geldigheidsduur vermeldt, hebben offertes een geldigheidsduur van 30 dagen. Het Contract primeert steeds op de eventuele offerte(s). Elke verwijzing naar de offerte heeft louter tot doel een verduidelijking te geven van de Dienst, het Product of de prijzen.
2.2 Het bestellen van een Dienst en/of een Product vereisteen naar behoren ingediende Bestelling. Elke door de Klant bij Connectify ingediende Bestelling is bindend voor de Klant. Het Contract komt pas tot stand op het moment van de uitdrukkelijke aanvaarding van de Bestelling door Connectify.
2.3 Door een Bestelling te plaatsen, verklaart en garandeert de Klant tegenover Connectify dat:
(i) hij alle documenten en informatie die deel uitmaken van het Contract heeft ontvangen (of naar behoren geïnformeerd is over waar ze gemakkelijk beschikbaar zijn), dat hij ze heeft geraadpleegd en al hun bepalingen goed heeft begrepen en aanvaardt;
(ii) hij kennis heeft genomen van de (technische) specificaties van de Dienst en/of het Product en erkent dat ze aan zijn behoeften en verwachtingen beantwoorden;
(iii) dat alle aan Connectify verschafte informatie(bijvoorbeeld over de Locatie en/of de systemen van de Klant) correct en volledig is;
(iv) alle gegevens van de Klant in de Bestelling volledig en accuraat zijn;
(v) de persoon of personen die de Bestelling indient/indienenbevoegd is/zijn om de Klant te vertegenwoordigen;
(vi) het sluiten en uitvoeren van het Contract door de Klantgeen inbreuk vormt op een andere overeenkomst waarbij de Klant een partij is, op de bepalingen van zijn statuten of andere op de Klant van toepassing zijnde verplichtingen; en dat
(vii) hij een toereikende verzekering heeft afgesloten (en zulke verzekering tijdens de volledige duur van het Contract zal behouden) om hem instaat te stellen om alle Schade te vergoeden waarvoor hij in het kader van het Contract aansprakelijk kan worden gesteld.
2.4 De Klant erkent en aanvaardt dat deze garanties essentieel zijn voor Connectify en dat Connectify het Contract niet zou hebben gesloten als Connectify had geweten dat een of meer garanties onjuist of onnauwkeurig waren. Connectify heeft steeds het recht om bij de Klant deinformatie en documenten op te vragen die het nodig acht om de nakoming van de garanties te kunnen beoordelen.
2.5 Connectify behoudt zich het recht voor om het Contract niet af te sluiten (of de verlenging van het Contract of bijkomende Bestellingen niet te aanvaarden), bijvoorbeeld in de volgende situaties:
(i) indien de Klant Connectify niet de informatie verschaft die nodig is voor het sluiten van het Contract (bijvoorbeeld documentatie voor het verifiëren van de identiteit van de Klant of zijn vertegenwoordiger(s) en/of de mandaten van de vertegenwoordiger(s) van de Klant), of indien de verschafte informatie onjuist of onvolledig is;
(ii) indien er technische of operationele redenen zijn die Connectify redelijkerwijs verhinderen om het Contract uit te voeren;
(iii) indien de Klant zijn verplichtingen onder een ander Contract met Connectify of een overeenkomst met een Verbonden Vennootschap van Connectify niet nakomt;
(iv) in het geval van ernstige aanwijzingen van fraude of twijfelachtige kredietwaardigheid van de Klant;
(v) indien de Klant de in artikel 3 (Financiële Zekerheden) vermelde Financiële Zekerheid niet verstrekt;
(vi) indien er ernstige aanwijzingen zijn dat de Klant bij hetgebruik van de Dienst de artikels 5.3 (Locatie), 5.4 (Gebruik van de Dienst en/of het Product)en/of 5.4.5 (Verlenen van medewerking) niet zal nakomen.
2.6 Indien de Klant – met de voorafgaande schriftelijke toestemming van Connectify – een Bestelling plaatst voor één of meer van zijn Verbonden Vennootschappen, zullen deze Verbonden Vennootschappen eveneens gebonden zijn door het Contract en zullen de Klant en de betrokken Verbonden Vennootschap(pen) hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de uitvoering van al hun verplichtingen, garanties en verbintenissen (met inbegrip van betalingsverplichtingen) volgens het Contract. Indien de Klant kan genieten van bepaalde gunstigere commerciële voorwaarden (bijvoorbeeld kortingen) omwille van het feit dat de Klant deel uitmaakt van een groep van vennootschappen dan heeft Connectify het recht om deze gunstigere voorwaarden te wijzigen in de standaard voorwaarden (bijvoorbeeld door de kortingen in te trekken) en/of deze voorwaarden te heronderhandelen zodra de Klant niet langer deel uitmaakt van deze vennootschapsgroep. De Klant zal Connectify onmiddellijk schriftelijk informeren over zulke wijzigingen in zijn vennootschapsstructuur.
2.7 De Partijen aanvaarden dat het Contract en/of eventuele wijzigingen ervan geldig afgesloten kunnen worden via elektronische weg (bijvoorbeeld via e-mail of d.m.v. een online bestelproces). Indien Connectify bepaalde documenten van het Contract online beschikbaar stelt via links naar deze documenten, raadt Connectify de Klant aan om zulke bestanden op het moment van de Bestelling te downloaden en deze bij te houden met het oog op documentatie, raadpleging achteraf en ongewijzigde reproductie.
2.8 De Klant kan geen rechten of Vorderingen ontlenen aan kennelijke fouten of vergissingen in het Contract, de offerte en eventuele andere documentatie verkregen voorafgaand aan het sluiten van het Contract.
3 Financiële Zekerheden
3.1 Connectify kan het sluiten of het verlengen van het Contract afhankelijk maken van het verstrekken van een Financiële Zekerheid.
3.2 Tijdens de duur van het Contract kan Connectify verder op elk ogenblik eisen dat de Klant een (bijkomende) Financiële Zekerheid verstrekt in de volgende situaties:
(i) indien het verbruik van de Dienst wezenlijk is gestegen in vergelijking met eerder verbruik;
(ii) in het geval van wanbetaling of laattijdige betaling(volgens het Contract of volgens een andere overeenkomst met Connectify of een Verbonden Vennootschap van Connectify);
(iii) in het geval van ernstige aanwijzingen van fraude of verminderde kredietwaardigheid.
3.3 De Klant draagt alle kosten in verband met de Financiële Zekerheden. De Financiële Zekerheid geeft geen aanleiding tot de betaling van interesten door Connectify aan de Klant.
3.4 Connectify heeft het recht de Financiële Zekerheid te gebruiken voor de (volledige of gedeeltelijke) vereffening van alle openstaande bedragen die de Klant in het kader van het Contract verschuldigd is.
4 Verplichtingen en verantwoordelijkheden van Connectify
4.1 Connectify verbindt zich ertoe het Contract uitte voeren met de nodige zorg en toewijding en, zonder afbreuk te doen aan artikel 4.4,in overeenstemming met de Toepasselijke Wetgeving. Tenzij uitdrukkelijk anders bepaald in het Contract,
(i) zijn alle verbintenissen van Connectify inspanningsverbintenissen(en geen resultaatsverbintenissen);
(ii) biedt Connectify geen minimum kwaliteitsniveaus van zijn dienstverlening aan; en
(iii) worden eventuele termijnen voor levering, installatie of uitvoering louter ter informatie gegeven. Zij moeten als beste ramingen worden beschouwd op basis van de beschikbare informatie. Als Connectify een vertraging verwacht, zal het de Klant daarvan op de hoogte brengen en alle redelijke maatregelen nemen om de vertraging tot een minimum te beperken.
4.2 De Klant begrijpt en erkent dat:
(i) bepaalde Diensten onderbroken of verstoord kunnen worden door externe factoren of obstakels;
(ii) Connectify niet kan garanderen dat (alle delen van) de Dienst en/of het Product altijd en zonder onderbrekingen of storingen beschikbaar zullen zijn. Connectify verbindt zich er echter toe om redelijke inspanningen te leveren om onderbrekingen of storingen binnen een redelijke termijn op te lossen. Het is ook mogelijk dat Connectify de toegang tot, of de beschikbaarheid van, de Dienst en/of het Product tijdelijk moet beperken of opschorten om onderhoud, reparaties, updates en ontwikkelingen van zijn Infrastructuur, de Dienst en/of het Product uit te voeren. Connectify is de Klant hiervoor geenenkele vergoeding verschuldigd. In het geval van voorspelbare wezenlijk negatieve gevolgen, zal Connectify de Klant hierover, indien mogelijk, vooraf informeren;
(iii) Connectify niet kan garanderen dat er zich geen beveiligings-of integriteitsincidenten en/of -risico’s zullen voordoen (bijvoorbeeld virussen, malware, phishing, hacking of andere vormen van cybercriminaliteit). Connectify verbindt zich er echter toe om redelijke inspanningen te leveren om beveiligingen in te bouwen in zijn Infrastructuur.
4.3 Connectify heeft het recht om alle redelijke maatregelen (met inbegrip van de opschorting van de Dienst) te nemen die het nodig of nuttig acht om de veiligheid, integriteit of normale werking van de Dienst, het Product, zijn Uitrusting of Infrastructuur (of die van zijn Verbonden Vennootschappen, onderaannemers of leveranciers) te vrijwaren en om fraude of ongeoorloofd gebruik van de Dienst en/of het Product te voorkomen of te stoppen.
4.4 De Diensten en Producten worden "as is "geleverd aan meerdere klanten in diverse sectoren zonder specifieke controles die algemeen vereist of gebruikelijk kunnen zijn in een bepaalde sector en ze zijn niet ontworpen om te voldoen aan specifieke (wettelijke of andere) verplichtingen. De Klant is als enige verantwoordelijk om te bepalen of ze voldoen aan het door hem beoogde doel, zijn specifieke behoeftenen aan verplichtingen (van welke aard dan ook) die op hem zouden rusten.
4.5 De Diensten en Producten zijn niet ontworpen of bedoeld voor zeer risicovolle activiteiten of toepassingen waarbij een storing of uitval direct zou kunnen leiden tot de dood, persoonlijk letsel of ernstige fysieke of materiële schade en mogen er dus niet voor worden gebruikt. Connectify wijst uitdrukkelijk elke expliciete of impliciete garantie van geschiktheid voor zeer risicovolle activiteiten af.
4.6 Wanneer Connectify adviezen of aanbevelingen verstrekt, draagt de Klant de volledige verantwoordelijkheid voor het gebruiken/of de toepassing ervan.
4.7 De Klant kan zich niet beroepen op de rechtsmiddelen voorzien in de artikelen 5.239, §2 en 5.90, lid 2 van het burgerlijkwetboek om de nakoming van zijn verbintenissen op te schorten, resp. het Contract te ontbinden in situaties waarin de Klant meent dat Connectify zijn verplichtingen niet (tijdig) zal nakomen.
5 Verplichtingen en verantwoordelijkheden van de Klant
5.1 Algemeen
5.2 De Klant zal alle volgens het Contract op de Klant rustende verplichtingen op eigen kosten nakomen.
5.3 De Klant begrijpt en aanvaardt dat, indien hij zijn verplichtingen niet nakomt, of ze niet tijdig of niet correct nakomt:
(i) het mogelijk is dat Connectify de Dienst niet, niet tijdig of niet correct kan uitvoeren;
(ii) Connectify zich het recht voorbehoudt om de betrokkenverplichting, indien mogelijk, zelf uit te voeren en alle redelijke kosten daarvan aan de Klant door te rekenen;
(iii) hij Connectify zal vrijwaren tegen Vorderingen van derden(m.i.v. de Gebruikers) en integraal zal vergoeden voor alle Schade die het gevolg is van de niet-nakoming van zijn verplichtingen;
(iv) Connectify op geen enkele manier aansprakelijk gesteld kan worden voor de gevolgen van de niet-nakoming door de Klant van zijn verplichtingen of de uitoefening van de rechten van Connectify in overeenstemming met dit artikel.
5.4 Infrastructuur
5.4.1 De Klant erkent dat de Infrastructuur eigendom van Connectify en/of zijn leverancier(s) is en blijft.
5.4.2 De Klant verbindt zich ertoe: de Infrastructuur als een voorzichtig en redelijk persoon te behandelen en geen aanpassingen of herstellingen uit te voeren (of te laten uitvoeren door derden die niet door Connectify gemachtigd zijn) aan de Infrastructuur. Alleen Connectify en de door Connectify gemachtigde aannemers zijn gerechtigd onderhouds- en herstellingswerken uit te voeren aan de Infrastructuur.
5.5 Locatie
5.5.1 Indien er Uitrusting moet worden geïnstalleerd op de Locatie, stelt de Klant kosteloos voldoende vrije en aangepaste ruimte ter beschikking (ongeacht of de Locatie al dan niet de eigendom is van de Klant).De Klant dient deze ruimte in te richten in overeenstemming met de door Connectify meegedeelde instructies zodat in ieder geval normale montage, installatie en onderhoud mogelijk is. De Klant is met name verantwoordelijk om te zorgen:
(i) voor een veilige werkomgeving op de Locatie;
(ii) voor voldoende, conforme en geaarde elektriciteitsaansluitingen;
(iii) voor geschikte temperatuur en luchtvochtigheid in de ruimte; en
(iv) indien van toepassing, dat het eindpunt van het Netwerk op de Locatie toegankelijk blijft.
De Klant staat in voor de kosten voor het verbruik (bijvoorbeeld internet en elektriciteit) van de Uitrusting op de Locatie.
5.5.2 De Klant geeft Connectify de toestemming om de Locatie te betreden voor de plaatsing (indien overeengekomen) en/of het verrichten van eventueel onderhoud, herstellingen of aanpassingen aan de Uitrusting. De Klant verleent Connectify de machtiging om met het oog daarop de nodige werkzaamheden op de Locatie uit te voeren, met inbegrip van het aanbrengen van leidingen en kabels en het aansluiten van de Uitrusting op de elektriciteitsvoorziening van de Klant. Connectify is niet aansprakelijk voor eventuele beschadigingen aan de Locatie die redelijkerwijze noodzakelijk zijn voor de plaatsing en/of aansluiting van de Uitrusting en staat niet in voor de kosten om de Locatie naafloop van het Contract opnieuw in zijn oorspronkelijke staat te herstellen.
5.5.3 Connectify heeft het recht (maar niet de verplichting) om voorafgaandelijk aan de plaatsing van de Uitrusting de Locatie te inspecteren.
5.5.4 De Klant verbindt zich ertoe Connectify onmiddellijk te informeren over:
(i) installaties en/of leidingen (water, gas, elektriciteit, enz.) die beschadigd kunnen worden bij de installatie of het onderhoud van de uitrusting;
(ii) alle toepasselijke gezondheids- en veiligheidsvoorschriften. Connectify is niet aansprakelijk als het omwille van deze voorschriften zijn verplichtingen krachtens het Contract niet kan nakomen.
5.5.5 De Klant verklaart en garandeert dat:
(i) hij het vrije beschikkingsrecht over de Locatie bezit;
(ii) er geen schuldvorderingen, hypotheken of pandrechten op de Locatie bestaan die de normale werking van de Uitrusting in het gedrang brengen;
(iii) dat hij alle vereiste vergunningen, goedkeuringen en andere toelatingen m.b.t. de Locatie heeft of zal bekomen die nodig zijn voor de eventuele (a) aansluiting op het vaste Netwerk, (b) levering van de voor Dienstvereiste werkzaamheden en/of (c) plaatsing en/of aanwezigheid van de Uitrusting(m.i.v. van een kosteloos doorgangsrecht);
(iv) hij over het recht beschikt om aan Connectify voormelderechten en machtigingen te verlenen; en dat
(v) de persoon die namens de Klant aanwezig is op het moment van de installatie, het recht heeft om de installatie te beoordelen en goed of af te keuren.
5.6 Gebruik van de Dienst en/of het Product
5.6.1 De Dienst en/of het Product zijn uitsluitend bedoeld voorgebruik door de Klant en de Gebruikers. De Klant is ten aanzien van Connectify aansprakelijk voor het gebruik van de Dienst en/of het Product door de Gebruikers. De Klant verbindt zich ertoe de Gebruikers duidelijk te informeren over de relevante contractuele bepalingen en beperkingen.
5.6.2 De Klant mag de Dienst (of de inhoud ervan) niet verspreiden, commercialiseren, (door)verkopen, (opnieuw) uitbrengen, leveren, dupliceren, in licentie geven of openbaar maken ten voordele van een derde partij.
5.6.3 De Klant verbindt zich ertoe de Dienst en/of het Product:
(i) te gebruiken in overeenstemming met de Toepasselijke Wetgeving, het Contract en alle redelijke gebruiksinstructies;
(ii) enkel te gebruiken voor het doel waarvoor hij bestemd is en niet voor ongeoorloofde, onwettige of bedrieglijke doeleinden of op een manier die Schade toebrengt of zou kunnen toebrengen aan de belangen of rechten van Connectify, zijn Verbonden Vennootschappen of derden, dan op een manier die wel nadelig is of zou kunnen zijn voor het gebruik van de Dienst door andere klanten.
5.6.4 De Klant verbindt zich ertoe:
(i) een kopie te maken van alle gegevens of materialen (bijvoorbeeld documentatie, bestanden, configuraties, ...) alvorens ze aan Connectify te verstrekken. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om regelmatig back-ups te maken van zijn gegevens of materiaal, en om die gegevens en materialen te herstellen in geval van verlies of beschadiging. Connectify is niet verantwoordelijk voor het recupereren en/of herstellen van verloren of beschadigde gegevens of materialen;
(ii) elke handeling te vermijden die op één of andere manier het goed functioneren van de Diensten, Producten, de Infrastructuur en/of de Uitrusting van Connectify in het gedrang zou kunnen brengen;
(iii) Connectify op de hoogte te brengen van elk (vermoed)ongeoorloofd, onwettig of bedrieglijk gebruik van de Dienst en/of het Product. De Klant zal te goeder trouw samenwerken en alle gepaste maatregelen te nemen om dergelijk gebruik te voorkomen en desgevallend zo snel mogelijk te identificeren en stop te zetten. De Klant is steeds verantwoordelijk voor de betaling van alle facturen met betrekking tot de Dienst en/of het Product, zelfs indien de Dienst en/of het Product op ongeoorloofde, onwettige of bedrieglijke wijze werd gebruikt door de Gebruiker(s) of een derde partij.
5.6.5 Verlenen van medewerking
De Klant verbindt zich ertoe om alle medewerking te verstrekken die Telenet nodig heeft om het Contract uit te voeren. Deze medewerking kan onder meer het volgende omvatten:
(i) contactpersonen aanduiden;
(ii) tijdig bijstand, documenten, materiaal, informatie of feedback verstrekken (bijvoorbeeld inzake technische specificaties, gegevens, systemen, mensen, ...);
(iii) verzekeren dat de door de Klant gebruikte toestellen netwerken, systemen, en/of infrastructuur compatibel zijn met de Dienst en/of het Product;
(iv) fysieke toegang verschaffen tot Locatie(s) of gebouwen;
(v) een verbinding tot stand brengen met (en gedurende de duur van het Contract te behouden), en/of toegang op afstand te verschaffen tot, apparaten, netwerken, systemen en/of infrastructuur;
(vi) rechten, (sub)licenties, machtigingen of goedkeuringen verlenen of verkrijgen (en gedurende de duur van het Contract te behouden);
(vii) Telenet tijdig op de hoogte te brengen van alle omstandigheden die een invloed kunnen hebben op de verplichtingen van Telenet(bijvoorbeeld wijzigingen of schade aan toestellen, netwerken, systemen en/of infrastructuur), met name wat betreft de voortgang en uitvoering van de Dienst.
5.7 Toestellen
5.7.1 In dit artikel verwijst "toestellen" naar alle(eind)apparatuur, materialen, toestellen en/of Uitrusting die de Klant rechtstreeks of onrechtstreeks verbindt met de Infrastructuur of op andere wijze gebruikt in het kader van de Dienst.
5.7.2 De Klant verbindt zich ertoe:
(i) alleen compatibele toestellen te gebruiken die in overeenstemming zijn met alle Toepasselijke Wetgeving en die voldoen aan alle technische vereisten;
(ii) geen toestellen te gebruiken die storingen aan de Infrastructuur of de Dienst kunnen veroorzaken;
(iii) de toestellen steeds te gebruiken in overeenstemming met de gebruiksaanwijzing en veiligheidsvoorschriften;
(iv) alle aanpassingen, updates en upgrades door te voeren aan de toestellen (met inbegrip van de software) die nodig zijn om van de Dienst(en)te kunnen (blijven) genieten;
(v) de toestellen behoorlijk fysiek en digitaal te beveiligen(tegen, onder meer, ongeoorloofde toegang, virussen of hacking);
(vi) onmiddellijk alle toestellen die (a) niet compatibel zijn of niet behoorlijk functioneren, (b) waarvan het gebruik op een andere wijze de Diensten of de werking van de Infrastructuur belemmert of verstoort, (c) niet conform zijn met de Toepasselijke Wetgeving, of die (d) tot de dood kunnen leiden of lichamelijke schade kunnen veroorzaken, los te koppelen van de Infrastructuur; en
(vii) de toestellen te vervangen wanneer deze, om technische redenen eigen aan de toestellen (bijvoorbeeld omdat ze verouderd zijn), geentoegang meer krijgen tot de Infrastructuur of niet langer geschikt zijn voorgebruik in het kader van de Dienst.
5.7.3 De Klant garandeert dat hij houder is van de eventuele wettelijk vereiste licenties en de vergunningen om de toestellen in dienst testellen, aan te sluiten en te gebruiken.
5.7.4 De Klant aanvaardt dat Connectify niet aansprakelijk is voor:
(i) storingen, onderbrekingen of verminderde kwaliteit veroorzaakt door de (incompatibiliteit van de) gebruikte toestellen;
(ii) de op zijn toestellen geïnstalleerde software; en/of
(iii) de (gebrekkige) beveiliging van de toestellen.
5.8 Aanmeldgegevens
5.8.1 De Klant verbindt zich ertoe identificatie- en/of andere aanmeldgegevens(bijvoorbeeld gebruiksnamen en/of paswoorden):
(i) vertrouwelijk te behandelen;
(ii) enkel met de relevante en bevoegde Gebruikers te delen;
(iii) niet met derden te delen; en
(iv) uitsluitend op een veilige en gepaste manier te gebruiken.
5.8.2 De Klant is als enige verantwoordelijk voor elk gebruik van zijn aanmeldgegevens en elke activiteit die ermee wordt uitgevoerd. Connectify raadt de Klant aan om zijn aanmeldgegevens regelmatig te wijzigen. Indien de Klant enige reden heeft om aan te nemen dat aanmeldgegevens bekend geworden zijn aan personen die niet gemachtigd zijn om deze te gebruiken of dat de aanmeldgegevens gebruikt (zouden kunnen) worden op een niet toegelaten wijze, dient de Klant Connectify daarvan onmiddellijk op de hoogte te brengen.
5.9 Afwervingsverbod
5.9.1 De Klant mag gedurende de volledige duur en een periode van 6 maanden na de beëindiging van het Contract geen enkele medewerker(werknemer, consultant of andere) van Connectify (of een Verbonden Vennootschap of onderaannemer van Connectify) met verantwoordelijkheden in het kader van de uitvoering van het Contract rechtstreeks of onrechtstreeks rekruteren, tewerkstellen, onder contract nemen of diensten laten leveren, tenzij de Klant kan aantonen dat hij de voorafgaande uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Connectify heeft ontvangen of dat de medewerker spontaan gesolliciteerd heeft naar een baan bij de Klant.
5.9.2 Indien de Klant deze verplichting schendt, zal de Klantaan Connectify een vergoeding betalen die overeenkomt met 6 maal het laatste bruto maandloon (op basis van een volledige gewerkte maand) dat Connectify (of de Verbonden Vennootschap of onderaannemer van Connectify) aan de medewerker heeft betaald, onverminderd het recht van Connectify om een bijkomende schadevergoeding te eisen indien het een hogere Schade kan aantonen.
5.10 Acceptatie van Deliverables
5.10.1 De Klant verbindt zich ertoe om Deliverables binnen de Acceptatieperiode te accepteren of, indien de Klant een Deliverable niet accepteert, Connectify op schriftelijke en gemotiveerde wijze kennis te geven van de redenen voor niet-acceptatie.
5.10.2 Alle Deliverables die Connectify aan de Klant levert worden als geaccepteerd beschouwd zodra de Klant op enige wijze te kennen geeft de Deliverables te accepteren en in ieder geval:
(i) indien de Klant binnen de Acceptatieperiode geen schriftelijke kennisgeving heeft bezorgd aan Connectify waarin specifiek wordt aangegeven op welke gronden het resultaat niet wordt geaccepteerd; dan wel
(ii) zodra de Klant de Deliverables gebruikt (anders dan voortestdoeleinden).
6 Producten
6.1 Levering, overgang van risico en zichtbare gebreken
6.1.1 Dit artikel 6.1 is zowel van toepassing bij verkoop als bij verhuur, bruikleen of ter beschikkingstelling van Producten.
6.1.2 De Klant verbindt zich ertoe het Product op de afgesproken plaats en op het afgesproken tijdstip in ontvangst te nemen.
6.1.3 Het risico van verlies en beschadiging gaat over op de Klant op het moment van de levering op het overeengekomen leveringsadres of, indien de Klant het Product zelf afhaalt, op het moment van afhaling.
6.1.4 In afwijking van artikel 20.1 (Klachten), moeten klachten inzake zichtbare non-conformiteit of gebreken binnen 7 Werkdagen na de levering of afhaling van het Productschriftelijk aan Connectify ter kennis worden gebracht. Zo niet zal het Product als volledig conform en niet-gebrekkig worden beschouwd.
6.2 Verkoop van Producten
6.2.1 Dit artikel 6.2 is van toepassing op de verkoop van Producten door Connectify.
6.2.2 Elk Product dat aan de Klant wordt verkocht, blijft eigendom van Connectify totdat de prijs ervan volledig is betaald.
6.2.3 In afwijking van artikel 20.1 (Klachten),moeten klachten inzake verborgen gebreken binnen 5 Werkdagen na de ontdekking ervan schriftelijk aan Connectify ter kennis worden gebracht en in ieder geval binnen de 3 maanden na levering of, indien van toepassing, binnen de overeengekomen garantietermijn. Zo niet zal het recht van de Klant om een Vordering in te stellen met betrekking tot zulke gebreken automatisch vervallen.
6.2.4 De Klant geniet uitsluitend de eventuele commerciële garantie die door de fabrikant van het Product wordt aangeboden. Zulke garanties:
(i) worden beheerst door de garantievoorwaarden van de fabrikant en gelden enkel op voorwaarde dat de Klant het Product gebruikt (a)voor het doel waarvoor het bestemd is, (b) met de nodige zorg en (c) in overeenstemming met het Contract en de garantievoorwaarden van de fabrikant;
(ii) zijn niet van toepassing op defecten of storingen die het gevolg zijn van een verkeerd of niet-toegestaan gebruik, externe factoren of normale slijtage; en
(iii) vervallen zodra er wijzigingen of reparatiewerken aan worden uitgevoerd door personen die daartoe niet door Connectify of de fabrikant werden gemachtigd.
Connectify biedt geen bijzondere of bijkomende garanties bovenop die van de fabrikant. Gedurende de garantieperiode worden materiaal- en fabricagefouten, naar de keuze van Connectify of de fabrikant, kosteloos hersteld of vervangen. Defecte onderdelen die werden vervangen, worden eigendom van Connectify of de fabrikant. Door de herstelling of vervanging wordt de garantie periode niet verlengd. Indien de herstelling of vervanging binnen de garantieperiode niet of niet langer mogelijk is (bijvoorbeeld indien de fabrikant de Producten niet langer aanbiedt of ondersteunt), dan is de eventuele aansprakelijkheid van Connectify in ieder geval beperkt tot de terugbetaling van de restwaarde van het betrokken Product.
6.2.5 Indien de Partijen overeenkomen dat Connectify onderhoudsdiensten levert m.b.t. Producten, dan is gedurende de duur van het onderhoudscontract enkel Connectify (of door Connectify aangestelde derde)gemachtigd de Producten te herstellen en/of te onderhouden.
6.3 Verhuur, bruikleen of terbeschikkingstelling van Producten
6.3.1 Dit artikel 6.3 is van toepassing op elk Product dat:
(i) door Connectify aan de Klant wordt verhuurd, in bruikleen wordt gegeven of hem ter beschikking wordt gesteld; of dat
(ii) aan de Klant wordt verkocht maar waarvan de Klant de prijs nog niet volledig heeft betaald.
6.3.2 Connectify en/of zijn leverancier(s) behouden de volledige eigendom van zulke Producten. De Klant mag eventuele eigendomsvermeldingen van Connectify niet van het Product verwijderen. De Klant heeft geen retentierecht over de Producten.
6.3.3 De Klant mag de Producten uitsluitend verplaatsen binnen dezelfde Locatie en op voorwaarde dat (i) de verplaatsing geen impact heeft op(de kwaliteit van) de Dienst, (ii) er geen bijkomende configuratie vereist is als gevolg van de verplaatsing en (iii) het Product eenvoudig te verplaatsen valt zonder risico op Schade.
6.3.4 De Klant verbindt zich ertoe:
(i) zorg te dragen voor de Producten;
(ii) Connectify onmiddellijk te informeren over elk probleem met de Producten (bijvoorbeeld defect, verlies, diefstal, …);
(iii) een verzekering "alle risico’s" af te sluiten(onder meer tegen diefstal, schade, brand en elektrisch risico) voor de totale vervangwaarde van de Producten en hiervan op eerste verzoek een bewijs over te maken aan Connectify;
(iv) de Producten:
(a) niet te (laten) wijzigen of aanpassen;
(b) in zijn exclusieve bezit en onder zijn exclusieve controle te houden op de installatieplaats;
(c) niet te verkopen, verhuren, over te dragen, in pand te geven, te (laten) onderwerpen aan enig ander zakelijk (zekerheids)recht of opeen andere wijze ter beschikking te stellen van derden;
(d) vrij te houden van beslag en, in geval van beslag, de gerechtsdeurwaarder te melden dat de Producten eigendom zijn van Connectify, Connectify hiervan onmiddellijk schriftelijk op de hoogte te brengen en verzet aan te tekenen.
6.3.5 De Producten mogen alleen door Connectify of een door Connectify aangestelde persoon worden onderhouden en hersteld en moeten altijd gemakkelijk toegankelijk zijn voor Connectify kan een Product op elk ogenblik terug vragen en door een soortgelijk Product vervangen. De Klant heeft echter niet het recht om een meer recente versie van (onderdelen van) het Product te eisen.
6.3.6 Bij de beëindiging van het Contract mag de Klant de Producten niet langer gebruiken en is de Klant verplicht om de Producten aan Connectify terug te bezorgen, overeenkomstig de instructies van Connectify. De Klant aanvaardt dat bepaalde Producten enkel gedemonteerd en/of weggehaald mogen worden door Connectify en dat Connectify zulke diensten levert op basis van de dan geldende tarieven. In zo’n geval zal het niet (onmiddellijk) demonteren en/of weghalen van de Producten geenszins geïnterpreteerd worden als een afstand van eigendom van Connectify.
6.3.7 Connectify behoudt zich het recht voor om een vergoeding aan te rekenen indien de Klant een Product niet, niet tijdig of niet in overeenstemming met de instructies van Connectify heeft teruggegeven en/of indien een Product beschadigd is.
7 Softwarelicentie
7.1 Software die in het kader van de Dienst aan de Klant wordt verstrekt (met inbegrip van in Producten ingebouwde software en software van derden), wordt niet verkocht maar louter verstrekt in de vorm vaneen persoonlijke, beperkte, herroepbare, niet-exclusieve en niet-overdraagbare(sub)licentie voor het gebruik van de software gedurende de duur van het Contract en uitsluitend in het kader van de Dienst.
7.2 In veel gevallen is de installatie en/of het gebruik van de software onderworpen aan bijkomende, specifieke voorwaarden ("Licentievoorwaarden").De Klant aanvaardt gebonden te zijn door de Licentievoorwaarden en een inbreuk op de Licentievoorwaarden door de Klant of de Gebruikers zal als een inbreuk op het Contract worden beschouwd.
7.3 Tenzij, indien en in de mate dat de Licentievoorwaarden of de Toepasselijke Wetgeving dit uitdrukkelijk toestaan, mag de Klant de software (of updates of onderdelen ervan) niet wijzigen, kopiëren, decompileren, reverse-engineer en, demonteren of (proberen) de broncode ervan afte leiden of er afgeleide werken van te maken. De Klant mag deze handelingen uitsluitend uitvoeren om informatie te verkrijgen die nodig is om interoperabiliteit met de software te bereiken of om fouten te herstellen, of zoals anderszins toegestaan door de Toepasselijke Wetgeving, en enkel en alleen als de volgende voorwaarden vervuld zijn: (a) de handelingen zijn strikt noodzakelijk om dergelijke informatie te verkrijgen: en (b) Klant heeft dergelijke informatie eerst opgevraagd bij Connectify, en Connectify heeft nagelaten dergelijke informatie beschikbaar te stellen onder redelijke voorwaarden.
7.4 Connectify is gerechtigd de software licentie te bestellen en/of verlengen bij een derde. De klant is gerechtigd om de bestelling schriftelijk te annuleren tot uiterlijk 7 dagen na de plaatsing van de bestelling en er nog geen levering heeft plaatsgevonden. Eventueel betaalde voorschotten worden niet terugbetaald. Indien de software licentie reeds werd besteld en/of verlengd bij een derde, dient de klant de kostprijs van deze licentie volledig te vergoeden.
8 Voorwaarden van Derden
8.1 Wanneer Connectify aan de Klant Diensten en/of Producten van derde partijen doorverkoopt, verhuurt en/of ter beschikking stelt, aanvaardt de Klant:
(i) ook gebonden te zijn door en zich te schikken naar de voorwaarden van deze derde partijen ("Voorwaarden van Derden"), met inbegrip van de eventuele aansprakelijkheidsbeperkingen-en uitsluitingen van deze derde partijen t.o.v. de Klant of Gebruikers zoals bepaald in o.a. End User License (EULA) van software;
(ii) dat Connectify zich ten opzichte van de Klant steeds op debepalingen van de Voorwaarden van Derden kan beroepen;
(iii) dat Connectify niet aansprakelijk gesteld kan worden voorzulke Diensten en/of Producten. In de gevallen waarin Connectify zijn aansprakelijkheidop basis van de Toepasselijke Wetgeving niet kan uitsluiten is zijnaansprakelijkheid (onverminderd artikel 14 (Aansprakelijkheid))beperkt tot de bedragen die Connectify op de betrokken derde partijen kanverhalen;
(iv) Connectify te vrijwaren tegen alle Schade en Vorderingen die Connectify lijdt of oploopt ten gevolge van de niet-nakoming door de Klant of Gebruikers van de Voorwaarden van Derden.
8.2 De Klant aanvaardt tevens dat Connectify het recht heeft:
(i) het Contract overeenkomstig artikel 20.2.(Wijziging)voor geldige redenen te wijzigen wanneer de derde partij wijzigingen aanbrengtaan zijn contract met Connectify, aan de Voorwaarden van Derden, dan wel aan deDiensten en/of Producten;
(ii) het Contract zonder rechterlijke tussenkomst en zonder hiervoorenige vergoeding verschuldigd te zijn met onmiddellijke ingang te beëindigen wanneerde derde partij Connectify verzoekt het Contract te beëindigen wegensniet-naleving door de Klant of de Gebruiker van de Voorwaarden van Derden, ofwanneer het contract tussen de derde partij en Connectify ten einde komt.
9 Vergoedingen
9.1 De Klant zal de in het Contract bepaalde vergoedingen betalen. De prijzen worden in Euro en exclusief belastingen vermeld.
9.2 Indien een belasting, taks of heffing verschuldigd is of verhoogd wordt in de uitvoering van het Contract, heeft Connectify het recht om het (verhoogde) bedrag van de belasting, taks of heffing op te tellen bij de vergoedingen die de Klant verschuldigd is onder het Contract.
9.3 De overeengekomen vergoedingen zijn steeds verschuldigd, zelfs indien de Klant de Dienst en/of het Product niet of slechts gedeeltelijk gebruikt. In afwijking van artikel 5.97 van het burgerlijk wetboek heeft de Klant niet het recht om eenzijdig de vergoedingen te verminderen in het geval van niet-nakoming van het Contract door Connectify.
9.4 Connectify heeft het recht de Klant:
(i) alle redelijke en aantoonbare onkosten die Connectify in de uitvoering van het Contract heeft gemaakt, inclusief maar niet gelimiteerd tot reis- en verblijfkosten, aan te rekenen;
(ii) alle Schade en kosten (bijvoorbeeld werkingskosten of kostenm.b.t. een nutteloze verplaatsing) aan te rekenen die het doet voor de levering, installatie, het onderhoud, de aanpassing, de opschorting of eventuele deblokkering na opschorting van een Dienst en/of Product als gevolg van (a) een contractuele niet-nakoming van de Klant (bijvoorbeeld als de Klant verzuimt zijn Uitrusting of lokalen ter beschikking te stellen of aan te passen, als de Klant niet op de overeengekomen plaats en het tijdstip van een afspraakaanwezig is, als de Klant Producten niet in ontvangst neemt op het afgesproken tijdstip, enz.) en/of (b) het foutief gebruik van de Diensten en/of Producten.
10 Facturatie en betaling
10.1 Algemeen
10.1.1 De Klant verbindt zich ertoe de facturen te betalen voorde op de factuur vermelde vervaldatum of, indien de factuur geen vervaldatum vermeldt, uiterlijk 30 dagen na de Factuurdatum.
10.1.2 Om geldig te zijn, moet de betaling worden uitgevoerd op het door Connectify meegedeelde rekeningnummer en met de door Connectify meegedeelde referentie.
10.1.3 Indien facturen, op verzoek van de Klant, aan een derde partij worden gericht, blijft de Klant volledig verantwoordelijk voor hun betaling als die derde partij de betaling niet, niet volledig of niet tijdig doet.
10.1.4 Connectify heeft het recht om op elk ogenblik, ook ingeval van faillissement van de Klant of elke andere vorm van samenloop, de schulden en Vorderingen tussen Connectify (en/of een Verbonden Vennootschap van Connectify) en de Klant te compenseren, ongeacht de vorm of het voorwerp ervan en ongeacht het opeisbare of niet-opeisbare karakter van de of Vorderingen. De Klant heeft niet het recht om eventuele bedragen die door Connectify of een Verbonden Vennootschap van Connectify moeten betaald worden te compenseren met bedragen die de Klant volgens het Contract of een andere overeenkomst verschuldigd is.
10.1.5 Connectify behoudt zich het recht voor om zijn facturen uitsluitend via het door de Toepasselijke Wetgeving opgelegde platform (thans Peppol)te verstrekken. Indien er op verzoek van de Klant (indien mogelijk) een duplicaat van de factuur wordt verstrekt, behoudt Connectify zich het recht voor daarvoor kosten aan te rekenen. De opslag en archivering van de factuur valt onder de uitsluitende verantwoordelijkheid van de Klant. Connectify raadt de Klant aan zijn elektronische facturen op regelmatige basis te downloaden om ze in zijn eigen archieven op te slaan.
10.1.6 Indien (i) de activering of de start van de Dienst het startpunt vormt voor de facturatie van bepaalde vergoedingen en (ii) de activering of de start uitgesteld wordt omwille van redenen die toerekenbaar zijn aan de Klant, dan behoudt Connectify zich het recht voor om de Dienst aan te rekenen vanaf de overeengekomen activerings- of startdatum.
10.2 Wanbetaling
10.2.1 Bij wanbetaling heeft Connectify het recht automatisch en zonder ingebrekestelling:
(i) nalatigheidsinteresten aan te rekenen op de uitstaandebedragen, berekend tegen de wettelijke interestvoet (conform de wet van 2augustus 2002 betreffende debestrijding van de betalingsachterstand bij handelstransacties);
(ii) een bijkomende vergoeding ten belope van 12% van hetuitstaande bedrag aan te rekenen (als vergoeding voor de door de wanbetalingveroorzaakte buitengerechtelijke kosten), berekend op de uitstaande bedragen,met een minimum van EUR 75.
10.2.2 De aanrekening van deze bedragen doet geen afbreuk aan het recht van Connectify om een vergoeding te eisen voor door de wanbetaling veroorzaakte administratie-, herinnerings- en/of procedurekosten, en elke andere vergoeding voor Schade, op voorwaarde dat Connectify deze hogere Schade kan aantonen.
10.2.3 Bij wanbetaling van één factuur worden eventuele andere openstaande, nog niet vervallen, facturen aan de Klant automatisch en onmiddellijk opeisbaar.
10.3 Betwisting van facturen
10.3.1 In afwijking van artikel 20.1 (Klachten),moet elke betwisting van een factuur (of een deel ervan) binnen 1 maand na de Factuurdatum aan Connectify ter kennis worden gebracht. Na deze periode word t de Klant onherroepelijk geacht de factuur te hebben aanvaard.
10.3.2 Een betwisting ontslaat de Klant niet van zijn verplichting om het niet-betwiste deel van de factuur en andere, niet-betwiste facturen ten laatste op de vervaldag te betalen.
11 Audit
11.1 Gedurende de duur van het Contract en gedurende een periode van 2 jaar na afloop en/of beëindiging van het Contract heeft Connectify het recht om een audit uit te voeren en/of een onafhankelijke derde een audit te laten uitvoeren (indien gewenst, op de Locatie) en alle relevante documentatie op te vragen om na te gaan of de Klant zijn contractuele verplichtingen correct nakomt of nagekomen is.
11.2 Tijdens de audit zal de Klant alle redelijke steun en bijstand verlenen.
11.3 De kosten van Connectify in verband met de audit (met inbegrip van de vergoedingenvoor de onafhankelijke auditor) zijn ten laste van Connectify, tenzij de auditeen ernstige niet-nakoming van de Klant van zijn contractuele verplichtingenaan het licht brengt, in welk geval de Klant er zich toe verbindt deze kosten aanConnectify terug te betalen.
11.4 Partijenkomen overeen dat een niet-nakoming van het Contract door de Klant die aanleiding geeft tot een onderbetaling door de Klant ten belope van meer dan 5%gedurende één of meerdere maanden in ieder geval een ernstige niet-nakoming uitmaakt. Connectify heeft steeds het recht de te weinig aangerekende bedragen uit het verleden nog aanvullend te factureren en deze bedragen te verhogen met een forfaitaire schadevergoeding van 10% (of zulk hoger bedrag indien Connectify kan aantonen dat de geleden Schade hoger is).
12 Opschorting
12.1 Connectify heeft het recht de uitvoering van zijn verplichtingen onder het Contract (waaronder het verlenen van de Dienst, volledig of gedeeltelijk, alsook met betrekking tot individuele Gebruikers) met onmiddellijke ingang opschorten in de volgende situaties:
(i) indien Connectify niet (langer) het recht heeft om deDienst aan te bieden (bijvoorbeeld omwille van het verlies en/of opschortingvan de noodzakelijke vergunning, of omwille van de laattijdige of niet-toekenningvan de nodige vergunningen die vereist zijn voor het uitvoeren van bepaaldewerken);
(ii) indien een Bevoegde Overheid Connectify ertoe verplicht;
(iii) in een situatie van Overmacht;
(iv) in het geval van (een ernstig vermoeden van) fraude ofongeoorloofd, onwettig of bedrieglijk gebruik van de Dienst, of indien deveiligheid, integriteit of normale werking van de Dienst, de Uitrusting of Infrastructuurvan Connectify, zijn Verbonden Vennootschappen, onderaannemers of leverancierin gevaar komt;
(v) indien de Klant zijn betalingsverplichtingen volgens hetContract niet nakomt, nalaat om Connectify de gevraagde Financiële Zekerhedente (laten) verstrekken, of in het geval van (een ernstig vermoeden van)insolvabiliteit van de Klant;
(vi) indien de Klant geen gevolg geeft aan het verzoek van Connectifyom de in artikel 2 (Contractsluiting) vermelde informatie ofdocumenten te verstrekken, of indien uit de verstrekte informatie of documentenblijkt dat dat de Klant de in artikel 2.3 vermelde garantiesniet is nagekomen/nakomt;
(vii) indien de Klant een andere bepaling van het Contract niet nakomt of indien de Klant zijn verplichtingen onder één of meer andere overeenkomsten met Connectify of een Verbonden Vennootschap van Connectify niet nakomt.
12.2 In alle gevallen waarin Connectify zijn verplichtingen onder het Contract opschort, zal Connectify de Klant daarvan in kennis stellen. Wanneer mogelijk zal Connectify de Klant op voorhand van de opschorting van de Dienst in kennis stellen. Indien de opschorting het gevolg is van een niet-nakoming door de Klant, dan heeft de Klant niet het recht om de uitvoering van zijn betalingsverplichtingen of andere verplichtingen op te schorten.
13 Duur en beëindiging
13.1 Duur
13.1.1 Het Contract kan voor een onbepaalde of een bepaalde duurworden gesloten. Indien de Bestelling of de Bijzondere Voorwaarden geen(bepaalde) duur bepalen, wordt het Contract voor onbepaalde duur gesloten.
13.2 Beëindiging zonder reden
13.2.1 Door de Klant
(i) Onverminderd hetgeen hieronder in dit artikel 13.2.1 (Beëindiging zonder reden – Door de Klant)wordt bepaald, heeft de Klant het recht om het Contract op elk ogenblik zonderreden te beëindigen of zich te verzetten tegen de eventuele stilzwijgendeverlengingervan door Connectifydaarvan op voorhand schriftelijk in kennis te stellen en daarbij eenopzegtermijn van minstens 3 maanden naleven.
(ii) Indien het Contractvoor onbepaalde duur werd gesloten (of verlengd), is de Klant omwille van de beëindigingvan het Contract geen andere vergoeding verschuldigd dan de vergoeding voor de ontvangstvan de Dienst tijdens de eventuele opzegtermijn.
(iii) Indien het Contract voor bepaalde duur werd gesloten (of verlengd), is de Klant omwille van de vroegtijdige beëindiging van het Contract een verbrekingsvergoeding verschuldigd. Deze verbrekingsvergoeding is gelijk aan de som van alle bedragen die in het kader van het Contract verschuldigd zijn voor de verdere periode van de bepaalde duur. Deze bedragen zullen worden berekend op basis van dein het Contract overeengekomen vergoedingen. Indien en in de mate er variabele vergoedingen overeengekomen werden, wordt het variabel gedeelte berekend op basis van het gemiddelde van de variabele vergoedingen die al voor de Dienst gefactureerd werden. Indien een minimale verbruiksdrempel overeengekomen was, zal ten minste de overeenkomstige minimale periodieke vergoeding in aanmerking worden genomen.
13.2.2 Door Connectify
Connectify heeft het recht om:
(i) zich te verzetten tegen de eventuele stilzwijgende verlenging van een Contract van bepaalde duur; en
(ii) een Contract dat voor onbepaalde duur gesloten (ofverlengd) werd geheel of gedeeltelijk te beëindigen,
in beide gevallen mits naleving van de overeenkomenopzegtermijn of – bij gebrek aan overeengekomen opzegtermijn – mits nalevingvan een redelijke opzegtermijn en zonder de Klant hiervoor enige vergoedingverschuldigd te zijn.
13.3 Beëindiging met reden
13.3.1 Elke Partij heeft het recht het Contract met onmiddellijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst te beëindigen door de andere Partij daarvan schriftelijk in kennis te stellen:
(i) indien de andere Partij definitief (a) failliet wordt verklaard, (b) in vereffening wordt gesteld (vrijwillig, van rechtswege of anderszins), in beide gevallen zonder dat deze Partij hiertegen beroep aantekent, of (c) haar activiteiten stopzet;
(ii) indien door een definitief bevel van een Bevoegde Overheid de licenties en/of vergunningen van Connectify, die vereist zijn voor het verlenen van de Dienst, worden ingetrokken of hun verlenging wordt geweigerd en Connectify hiertegen geen beroep aantekent;
(iii) in geval van opschorting van de Dienst in overeenstemmingmet artikel 12.1(iii) (Opschorting) waarbij de oorzaak van deopschorting langer dan 3 maanden aanhoudt;
(iv) zonder voorafgaande ingebrekestelling, in geval van een ernstige niet-nakoming van het Contract door de andere Partij waarbij deze niet-nakoming niet kan worden hersteld;
(v) in geval van een ernstige niet-nakoming van het Contract door de andere Partij waarbij deze niet-nakoming wel kan worden hersteld maar Partij nalaat om dit te doen binnen een termijn van 30 dagen na hiertoe schriftelijk te zijn in gebreke gesteld door de Partij die het Contract beëindigt.
13.3.2 Partijen komen uitdrukkelijk overeen dat, zonderbeperking, volgende zaken beschouwd kunnen worden als een "ernstige niet-nakoming "in de zin van artikels (iv) en (v) :
(i) fraude of ongeoorloofd, onwettig of bedrieglijk gebruikvan de Dienst;
(ii) indien de Klant geen gevolg geeft aan het verzoek van Connectifyom de in artikel 2 (Contractsluiting) vermelde informatie ofdocumenten te verstrekken, of indien uit de verstrekte informatie of documentenblijkt dat dat de Klant de in artikel 2.3 vermelde garantiesniet is nagekomen/nakomt;
(iii) niet-nakoming door een Partij van artikels 5.3 (Locatie), 5.4 (Gebruik van de Dienst en/of het Product),8.1(i) (Voorwaarden van Derden);
13.3.3 Connectify heeft bovendien het recht het Contract met onmiddellijke ingang, zonder rechterlijke tussenkomst en zonder hiervoor enige vergoeding verschuldigd te zijn, te beëindigen door de Klant daarvan schriftelijk in kennis te stellen:
(i) in geval van opschorting van de Dienst in overeenstemming met 12.1(iv) tot (vii) waarbij de oorzaak van de opschorting langer dan 15 dagen aanhoudt;
(ii) indien (a) de Klant en/of een Verbonden Vennootschap van de Klant het voorwerp wordt van sancties of embargo’s of enige import of exportrestricties op grond van Toepasselijke Wetgeving die van toepassing zijn op Connectify en/of een Verbonden Vennootschap van Connectify of indien (b) Connectify en/of een Verbonden Vennootschap van Connectify redelijkerwijze van oordeel is dat het wettelijk niet toegestaan is om Diensten en/of Producten te (blijven) leveren aan de Klant.
13.3.4 Connectify heeft het recht om het Contract geheel of gedeeltelijk te beëindigen, zonder rechterlijke tussenkomst en zonder hier voor enige vergoeding verschuldigd te zijn, in geval van geheel of gedeeltelijke stopzetting van de levering van de Diensten en/of Producten die het voorwerp uitmaken van het Contract (bijvoorbeeld indien een leverancier stopt met het aanbieden van bepaalde apparatuur of onderhoudsdiensten, omwille van technologische evoluties, etc.). Indien het Contract voor bepaalde duur werd gesloten (of verlengd), zal Connectify de Klant hiervan minstens 6 maanden op voorhand schriftelijk in kennis stellen, tenzij dit redelijkerwijze onmogelijk is. In dit laatste geval zal Connectify de Klant zo snel als mogelijk op de hoogte stellen van de stopzetting van de Diensten en/of Producten.
13.3.5 In geval van beëindiging van het Contract van bepaalde duurdoor Connectify op grond van artikel 13.3.1(i) of omwille van de niet-nakoming van het Contract door de Klant heeft Connectify het recht om volgende vergoedingen aan te rekenen:
(i) de in artikel 13.2.1(iii) of in de Bijzondere Voorwaarden bepaalde verbrekingsvergoeding;
(ii) administratiekosten; en
(iii) een schadevergoeding voor alle Schade die Connectify geleden heeft als gevolg van de niet-nakoming van het Contract.
13.4 Gevolgen van de beëindiging
13.4.1 De beëindiging van het Contract
(i) leidt automatisch tot de stopzetting van de Dienst; en
(ii) doet geen afbreuk aan de verplichting van de Klant tot betaling aan Connectify van alle verschuldigde bedragen.
(iii) Leidt tot onmiddellijke opeisbaarheid en betaalbaarheid van alle Vorderingen van Connectify op de Klant;
(iv) Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om een kopie te maken van alle documentatie en andere informatie vóór de beëindiging.
13.4.2 Tenzij indien en in de mate verplicht door de Toepasselijke Wetgeving, verleent Connectify de Klant geen bijstand bij demigratie naar een andere dienstverlener.
13.4.3 Bepalingen die bestemd zijn om ook na beëindiging (zelfs in geval van ontbinding of nietigheid) van het Contract voort te duren, behouden nadien hun werking. Tot deze bepalingen behoren onder meer de bepalingen inzake Vertrouwelijke Informatie, aansprakelijkheid, vrijwaringen, verwerking van persoonsgegevens, toepasselijk recht en bevoegde rechter.
14 Aansprakelijkheid
14.1 Zonder afbreuk te doen aan de aansprakelijkheidsuitsluitingen die elders in het Contract worden bepaald, kan Connectify niet aansprakelijk gesteld worden voor Schade als gevolg van:
(i) de loutere uitoefening van zijn contractuele rechten(bijvoorbeeld de weigering om in bepaalde situaties geen Contract te sluiten, de opschorting van de Dienst of de beëindiging of wijziging van het Contract in overeenstemming met het Contract);
(ii) een ongeoorloofd, bedrieglijk of onwettig gebruik van de Dienst en/of het Product; of
(iii) andere handelingen of nalatigheden van de Klant, de Gebruikers of derden (met uitzondering van onderaannemers van Connectify).
14.2 Connectify kan slechts aansprakelijk gesteld worden voor (i) zijn opzettelijke of zware fout of die van zijn aangestelde, en (ii)het niet-uitvoeren van de essentiële verbintenissen die het voorwerp van het Contract uitmaken (behoudens in een situatie van Overmacht).
14.3 Indien Connectify aansprakelijk gesteld kan worden, zal de aansprakelijkheid van Connectify in elk geval beperkt zijn tot:
(i) de vergoeding van de door de Klant geleden voorzienbare, rechtstreekse, persoonlijke, bewezen en zekere Schade, met uitsluiting van inkomstenverlies, winstderving, verlies van verwachte besparingen, verlies van (potentiële)klanten of contracten, verlies of beschadiging van gegevens, verlies van goodwill, reputatieschade, schade aan derden, kosten voor vervangdiensten en/of-producten, administratie- en personeelskosten en elke andere onrechtstreekse, immateriële en/of gevolgschade; en
(ii) een maximumbedrag van:
(a) per schadegeval (of per reeks van met elkaar verbonden schadegevallen), het laagste van de volgende bedragen:
§ de vaste recurrente bedragen die in het kader van het/de toepasselijke Contract(en) gedurende de 6 maanden voorafgaand aan de schade verwekkende gebeurtenis aan de Klant werden gefactureerd (of tijdens de eerste 6 maanden van de duur: de overeengekomen vaste recurrente bedragen voor de eerste 6maanden); of
§ EUR 125.000; en
(b) per kalenderjaar, een totaal, gecumuleerd maximum bedrag dat overeenkomt met het laagste van de volgende bedragen:
§ de voor dat kalenderjaar overeengekomen vaste recurrente bedragen in het kader van het/de toepasselijke Contract(en); of
§ EUR 1.000.000.
14.4 De Bijzondere Voorwaarden kunnen bijkomende en/of afwijkende aansprakelijkheidsuitsluitingen en -beperkingen bevatten.
14.5 De Klant kan geen buitencontractuele Vordering instellen tegen Connectify of een (on)rechtstreekse hulppersoon van Connectify (bijvoorbeeld onderaannemers, dienstverleners, consultants, werknemers, bestuurders en hulppersonen van zulke hulppersonen) voor Schade veroorzaakt in het kader van de uitvoering van het Contract tussen Connectify en de Klant. Uitsluitend een contractuele Vordering van de Klant tegen Connectify is desgevallend mogelijk voor dergelijke Schade.
14.6 De Klant erkent en aanvaardt dat de prijs van de Diensten en Producten hoger zou zijn zonder de in het Contract overeengekomen aansprakelijkheidsuitsluitingen- en beperkingen.
14.7 Geen enkele in het Contract opgenomen aansprakelijkheidsuitsluiting of -beperking zal van toepassing zijn in een situatie waarin zulke uitsluiting of beperking onrechtmatig is volgens de dwingende Toepasselijke Wetgeving. In dat geval komen de Partijen overeen dat de betrokken aansprakelijkheidsuitsluiting of -beperking enkel van toepassing zal zijn in die situaties en enkel in die mate dat de uitsluiting of beperking rechtmatig wordt geacht.
14.8 Alle in het Contract opgenomen aansprakelijkheidsbeperkingen en -uitsluitingen zijn van toepassing op alle Schade en Vorderingen van de Klant (m.i.v. Schade geleden door Gebruikers en/of andere derden) in het kader van, of voortvloeiend uit de (niet-)uitvoering van, het Contract en dit ongeacht of de Vordering gebaseerd is op de buitencontractuele, precontractuele of contractuele aansprakelijkheid van Connectify. De Verbonden Vennootschappen en (on)rechtstreekse hulppersonen van Connectify kunnen zich eveneens beroepen op deze aansprakelijkheidsuitsluitingen en -beperkingen.
14.9 Een Vordering van een Partij voor Schade veroorzaakt door de andere Partij zal slechts ontvankelijk zijn indien deze ingesteld wordt binnen een termijn van 1 jaar nadat de schadelijdende Partijkennis heeft gekregen (of redelijkerwijze kennis diende te hebben van) de oorzaak van de Vordering. Om iedere verwarring te vermijden komen Partijenuitdrukkelijk overeen dat deze bepaling niet van toepassing is op Vorderingenm.b.t. de door de Klant te betalen vergoedingen voor de Diensten en Producten.
15 Overmacht
15.1 Geen enkele Partij zal aansprakelijk zijn voor het niet of laattijdig uitvoeren van haar verplichtingen volgens het Contract (m.u.v. betalingsverplichtingen) indien het verzuim of de vertraging wordt veroorzaakt door, of het gevolg is van, Overmacht.
15.2 De getroffen Partij zal de andere Partij zo snel mogelijk op de hoogte brengen van de situatie van Overmacht en van de geschatte omvang en duur van haar onmogelijkheid om aan haar verplichtingen te voldoen. Wanneer de situatie van Overmacht ophoudt te bestaan, zal de getroffen Partij de andere Partij hiervan zo snel mogelijk op de hoogte brengen en zal ze de uitvoering van haar verplichtingen hervatten.
16 Intellectuele Eigendomsrechten en Klantgegevens
16.1 Algemeen
16.1.1 Alle Intellectuele Eigendomsrechten die aan een Partij toebehoren, zullen de exclusieve eigendom van die Partij blijven. De Intellectuele Eigendomsrechten van een Partij worden door het Contract niet overgedragen aan de andere Partij.
16.1.2 De Klant ontvangt uitsluitend een persoonlijke, beperkte, herroepbare, niet-exclusieve en niet-overdraagbare (sub)licentie voor het gebruik van de door Intellectuele Eigendomsrechten beschermde (elementen van de) Dienst, gedurende de duur van het Contract en volgens de bepalingen ervan.
16.1.3 Voor zover Connectify voor de uitvoering van het Contract door de Klant verworven of aangewende Intellectuele Eigendomsrechten van de Klant en/of Klantgegevens, dient te gebruiken, verschaft de Klant aan Connectify voor de duur van het Contract een kosteloze, niet-exclusieve, sub-licentieerbare, overdraagbare ,wereldwijde licentie om de Intellectuele Eigendomsrechten van de Klant en de Klantgegevens te gebruiken, te wijzigen, aan te passen, te reproduceren en te vertalen in het kader van de uitvoering van het Contract. De Klant is volledig verantwoordelijk voor zijn Intellectuele Eigendomsrechten en (deinhoud van) de Klantgegevens en garandeert dat de verwerking ervan door Connectify in het kader van de uitvoering van het Contract geen inbreuk maakt op enige Toepasselijke Wetgeving en/of op enige rechten van derden.
16.1.4 De Klant mag de (handels- of domein)namen, merken en logo's van Connectify, zijn Verbonden Vennootschappen of leveranciers niet gebruiken zonder hun uitdrukkelijke voorafgaande toestemming.
16.1.5 Zonder afbreuk te doen aan artikel 18 (Vertrouwelijke Informatie), heeft Connectify het recht om alle in het kader van het Contract aangewende of verworven know how en feedback die geen Intellectuele Eigendomsrechten van de Klant uitmaakt, te(her)gebruiken ten voordele van zichzelf en ten voordele van derden.
16.2 Vrijwaring
16.2.1 Zonder afbreuk te doen aan artikel 14 (Aansprakelijkheid), zal Connectify de Klant verdedigen, vrijwaren en schadeloosstellentegen en voor alle definitief door een bevoegde rechter toegewezen Schade opgelopen door de Klant in verband met een klacht of Vordering van een derde tegen de Klant inzake een schending van de Intellectuele Eigendomsrechten van die derde door het gebruik van de Diensten of Producten door de Klant ("IE-Vordering").
16.2.2 Deze vrijwaringsverplichting in hoofde van Connectify geldt enkel indien de Klant:
(i) Connectify onmiddellijk schriftelijk informeert over de IE-Vordering;
(ii) geen aansprakelijkheid erkent of enige schikking treft met betrekking tot een IE-Vordering zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Connectify;
(iii) Connectify de mogelijkheid biedt de procedure inzake de IE-Vordering te leiden (hetgeen het volgende omvat: het recht om (i) controle te nemen van de procedure, (ii) een dading af te sluiten voor zover die geenerkenning van fout of aansprakelijkheid voor de Klant inhoudt, en (iii) alle besprekingen en inspanningen om het geschil op te lossen);
(iv) op vraag van Connectify, redelijke bijstand verleent aan Connectify in verband met enige procedure inzake een IE-Vordering; en
(v) de nodige handelingen stelt om de aan de IE-Vordering gerelateerde Schade te beperken.
16.2.3 Indien een IE-Vordering wordt ingesteld tegen de Klant, mag Connectify, naar eigen keuze:
(i) voor de Klant het recht of de toestemming verkrijgen om de Diensten en/of Producten te blijven gebruiken; of
(ii) de Diensten en/of Producten zo aanpassen dat zij niet langer een inbreuk maken op de Intellectuele Eigendomsrechten van een derde, zonder hierbij afbreuk te doen aan hun algemene functionaliteit of werking; of
(iii) de inbreuk makende Diensten en/of Producten vervangen doorandere, niet-inbreuk makende items of diensten die een gelijkaardige werking en functionaliteit hebben; of
(iv) het Contract (geheel of gedeeltelijk) beëindigen en de Klant pro rata de eventuele vooraf betaalde bedragen terugbetalen voor Diensten of Producten waarvoor de Klant reeds betaald heeft maar waarvan de Klant nog geen gebruik heeft kunnen gebruiken.
16.2.4 De vrijwaringsverplichting van Connectify onder dit artikel 16.2 (Vrijwaring) is niet van toepassing op enige IE-Vordering die betrekking heeft op:
(i) wijzigingen aan de Diensten en/of Producten aangebracht door de Klant, tenzij die wijzigingen op vraag van Connectify werden aangebracht, of door Connectify schriftelijk werden goedgekeurd;
(ii) wijzigingen aan de Diensten en/of Producten uitgevoerd door Connectify overeenkomstig instructies van de Klant;
(iii) het gebruik van de Diensten en/of Producten in combinatie met andere materialen, software, apparatuur of systemen die niet schriftelijk werden goedgekeurd door Connectify;
(iv) een inbreuk door de Klant op enige toepasselijke licentie-of andere contractuele voorwaarden; of op
(v) Diensten en/of Producten van derden waarbij Connectify louter optreedt als tussenpersoon (bijvoorbeeld als reseller).
17 Verwerking van persoonsgegevens
Connectify treedt in het kader van het Contract op als verwerkingsverantwoordelijke en, in bepaalde gevallen, ook als verwerker. "Verwerkingsverantwoordelijke" en "verwerker" zijn wettelijk gedefinieerde begrippen:
(i) Wanneer Connectify optreedt als verwerkingsverantwoordelijke, dan bepaalt Connectify zelf de middelen en doeleinden waarvoor zij de persoonsgegevens verwerkt. Voor meer informatie over de verwerking van persoonsgegevens door Connectify in zijn hoedanigheid van verwerkingsverantwoordelijke kan de Klant het Connectify privacy beleid raadplegen op www.Connectify.be/privacy.
(ii) Wanneer Connectify optreedt als verwerker, dan verwerkt Connectify de persoonsgegevens in opdracht van de Klant. Zulke verwerkingen worden beheerst door de verwerkingsovereenkomst (ook wel “DPA” genoemd) die in dat geval ook deel uitmaakt van het Contract.
18 Vertrouwelijke Informatie
18.1 Partijen verbinden zich ertoe om zowel tijdens de duur van het Contract als gedurende een 5 jaar nadien geen Vertrouwelijke Informatie te delen met een derde partij, tenzij ze er wettelijk toe verplichtzijn of met de voorafgaande schriftelijke toestemming van de andere Partij.
18.2 De Partijen mogen de Vertrouwelijke Informatie (of een deel ervan) wel delen met of bekend maken:
(i) aan Bevoegde Overheden wanneer zij daarom verzoeken doch enkel op voorwaarde dat de Partij die de informatie deelt of bekendmaakt de andere Partij vooraf van het verzoek in kennis stelt (indien dat wettelijk en praktisch mogelijk is) en dat de Partij die de informatie deelt of bekend maakt de betrokken Bevoegde Overheid informeert over de vertrouwelijke aard van de verstrekte Vertrouwelijke Informatie; en
(ii) aan hun Verbonden Vennootschappen, agenten, onderaannemers, leveranciers en medewerkers (werknemers, consultants of andere), doch enkel indien en voor zover het delen of bekendmaken ervan nodig is voor de uitvoering van het Contract, en op voorwaarde dat deze personen worden geïnformeerd over de vertrouwelijke aard ervan en zich ertoe verbinden om evenwaardige vertrouwelijkheidsverplichtingen na te zullen komen.
18.3 Connectify mag de Vertrouwelijke Informatie (of een deel ervan) eveneens delen met derden die redelijkerwijze toegang tot deze informatie moeten hebben met het oog op de evaluatie, onderhandeling, uitvoering van, of adviesverlening m.b.t. (i) het sluiten, wijzigen of beëindigen van financieringsovereenkomsten, of (ii) de overname, herstructurering of verkoop van bepaalde activa en/of passiva door Connectify en/of zijn Verbonden Vennootschappen, op voorwaarde dat deze derden worden geïnformeerd over de vertrouwelijke aard ervan en zich ertoe verbinden om evenwaardige vertrouwelijkheidsverplichtingen na te zullen komen.
19 Wijziging
19.1 Onverminderd artikel 19.2, heeft Connectify het recht om op elk moment de prijzen van het Contract aan te passen op basis van:
19.1.1 volgende formule: nieuwe prijs = initiële prijs x (0,8 x S1/S0 + 0,2); waarbij
(i) S0 = de Agoria Referteloon kostenindex Digital op het moment van contractsluiting;
(ii) S1 = de Agoria Referte loonkostenindex Digital op het moment van de aanpassing;
19.2 Connectify heeft het recht om op elk moment de voorwaarden van het Contract (met inbegrip van de prijzen en de kenmerken van de Diensten en/of Producten) voor geldige redenen te wijzigen, met inbegrip van:
(i) technische en/oftechnologische ontwikkelingen (met dien verstande dat Connectify niet deverplichting heeft om zijn Diensten en/of Producten in lijn met zulkeontwikkelingen aan te passen);
(ii) evoluties in debehoeftes of verwachtingen van zijn klantenbasis of de markt;
(iii) door deleverancier(s) van Connectify doorgevoerde wijzigingen;
(iv) nieuwe ofgewijzigde Toepasselijke Wetgeving;
(v) beslissingen vanBevoegde Overheden; of
(vi) andere objectieveexterne factoren (bijvoorbeeld koersschommelingen).
De wijziging van het Contract in overeenstemming met dit artikel geeft de Klant niet het recht om het Contract te verbreken.
20 Klachten en geschillen
20.1 Klachten
20.1.1 In geval van problemen of incidenten, moet de Klant (i) Connectify hierover zo snel mogelijk - en uiterlijk binnen 1 maand nadat de Klant er redelijkerwijze kennis van had kunnen hebben - informeren en (ii) Connectify alle informatie bezorgen om Connectify toe te laten de klacht te onderzoeken te volgen. De Klant kan Connectify contacteren d.m.v. de contactgegevens die vermeld staan in de Bestelling, de Bijzondere Voorwaarden, op de factuur of op de Website.
20.1.2 Indien de Klant Connectify niet tijdig op de hoogte brengt van de klacht of de vereiste informatie bezorgt, dan is de klacht niet ontvankelijk.
20.2 Geschillen
20.2.1 De sluiting, toepassing, interpretatie en uitvoering van het Contract is onderworpen aan het Belgische recht, met uitzondering van het VN-verdrag inzake internationale koopovereenkomstenbetreffende roerende zaken en de wetgeving inzake internationaal privaatrecht.
20.2.2 Eventuele geschillen die niet minnelijk opgelost kunnen worden zullen uitsluitend worden behandeld door de rechtbanken en hoven van Gent(afdeling Brugge).
21 Varia
21.1 Aard van de relatie
21.1.1 De Partijen handelen in eigen naam, voor eigen rekening en op eigen exclusieve verantwoordelijkheid. Het sluiten of uitvoeren van het Contract geeft geen aanleiding tot en mag niet worden beschouwd als het vormen van een vennootschap, een vereniging, een joint venture of enige andere vorm van partnership tussen de Partijen.
21.1.2 De Partijen mogen geen verklaringen afleggen of verbintenissen aangaan in naam of voor rekening van de andere Partij zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van die Partij.
21.2 Niet-exclusiviteit
Het Contract wordt gesloten op niet-exclusieve basis. Het Contract beperkt op geen enkele wijze het recht van Connectify om overeenkomsten te sluiten met derden die gelijk of gelijkaardig zijn aan het Contract, noch om derden de toelating te geven om de Dienst en/of Producten of gelijkaardige diensten en/of producten door te verkopen.
21.3 Medewerkers en onderaannemers
21.3.1 Connectify heeft te allen tijde het recht om een medewerker door een andere medewerker te vervangen.
21.3.2 Connectify mag beroep doen op derde partijen om het Contract geheel of gedeeltelijk uit te voeren. Connectify is tegenover de Klant(overeenkomstig de bepalingen van het Contract) verantwoordelijk voor de uitvoering van het Contract door zijn onderaannemers.
21.3.3 De medewerkers van Connectify (en van zijn onderaannemers)werken steeds onder de exclusieve verantwoordelijkheid van Connectify(respectievelijk zijn onderaannemers). Zulke medewerkers zullen enkel redelijke instructies van de Klant opvolgen in verband met de uitvoering van het Contract. De Klant kan in geen geval beschouwd worden als de wettelijke of feitelijke werkgever van de ingezette medewerkers en zal ook geen enkele handeling stellen die zou kunnen duiden op een arbeidsrelatie. Op geen enkel ogenblik zal een Partij toestaan dat één van zijn medewerkers zich voorstelt of voorgesteld wordt, handelt of wordt behandeld, of zichzelf beschouwt of beschouwd wordt ,als een werknemer van de andere Partij.
21.4 Overdracht
21.4.1 De Klant mag het Contract en/of zijn rechten of verplichtingen onder het Contract niet overdragen aan een derde partij zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Connectify.
21.4.2 De Klant gaat er op onherroepelijke en onvoorwaardelijke wijze mee akkoord dat Connectify het Contract en/of zijn rechten of verplichtingen onder het Contract geheel of gedeeltelijk mag overdragen aan een derde partijen de Klant verbindt zich ertoe de nodige medewerking te verlenen voor zulke overdracht.
21.5 Publiciteit
Connectify en de met Connectify Verbonden Vennootschappen hebben, mits toestemming van de Klant, het recht de (handels)naam, het merk ende logo's van de Klant te gebruiken op publieke referentielijsten en in publiciteit voor hun Diensten en Producten. De Klant zal zijn toestemming niet op onredelijke wijze weigeren.
21.6 Pers
De Klant verbindt zich ertoe geen persberichten te publiceren of andere publieke verklaringen te doen over het Contract en/of Connectify zonder de voorafgaande schriftelijke toestemming van Connectify.
21.7 Deelbaarheid
21.7.1 De nietigheid, vernietigbaarheid of onafdwingbaarheid van één of meer bepalingen van het Contract heeft geen invloed op de overige bepalingen van het Contract, dewelke van toepassing blijven.
21.7.2 Indien één of meer bepalingen van het Contract nietig, vernietigbaar of anderszins onafdwingbaar zijn:
(i) zullen de Partijen te goeder trouw onderhandelen om debetrokken bepaling(en) te vervangen door één of meer geldige en afdwingbarebepalingen die de oorspronkelijke afspraak tussen de Partijen die in de betrokkenbepaling(en) werd geformuleerd zo nauw mogelijk benadert als de ToepasselijkeWetgeving toestaat; en
(ii) geven Partijen er de voorkeur aan dat de rechtbank in het kader van een geschil tussen Partijen de betrokken bepaling(en) in de mate van het mogelijke zal matigen en/of herleiden tot een bepaling die wel geldig en afdwingbaar is i.p.v. de betrokken bepaling nietig te verklaren of voor ongeschreven te houden.
21.8 Kennisgevingen
21.8.1 Connectify kan eisen dat de Klant bepaalde kennisgevingen, mededelingen en/of verzoeken in het kader van het Contract schriftelijk doet.
21.8.2 Schriftelijke kennisgevingen door Connectify kunnen ondermeer via briefwisseling, e-mail, SMS, de factuur gebeuren.
21.8.3 De Klant verbindt zich ertoe om Connectify onmiddellijk schriftelijk te informeren over elke wijziging van de informatie die hij bij het sluiten van het Contract of later aan Connectify heeft bezorgd, met inbegrip van zijn (bedrijfs)naam, zetel en/of contactadres, telefoonnummer, e-mail adressen facturatiegegevens. Bij gebrek aan dergelijke mededeling zullen alle kennisgevingen geldig worden meegedeeld op basis van de laatst door de Klant meegedeelde contactgegevens.
21.9 Afstand van rechten
21.9.1 Een afstand van recht of verhaal kan enkel schriftelijk worden gedaan. Het feit dat een Partij zou nalaten om de uitvoering van een verplichting volgens het Contract te eisen of een bepaling van het Contract afte dwingen, kan niet worden geïnterpreteerd als een afstand van rechten of verhaal.
21.9.2 Een afstand van recht of verhaal in het kader van een inbreuk op het Contract houdt geen afstand van rechten of verhaal in het kader van een eerdere of latere inbreuk in.
BIJLAGE 1
1 Definities
1.1 De volgende woorden en uitdrukkingen in het Contract hebben de volgende betekenis, tenzij de context een ander begrip vereist:
Abonnee
Heeft de betekenis die er in de Wet Elektronische Communicatie aan wordt gegeven.
Acceptatieperiode
De in het Contract overeengekomen acceptatieperiode en bij gebrek aan overeengekomen acceptatieperiode: 5 Werkdagen na oplevering van de betrokken Deliverable.
Algemene Voorwaarden
Deze algemene voorwaarden.
Bestelling
De bestelling door de Klant van een Dienst en/of Product via een door Connectify aanvaarde bestelmethode (met name de Offerte en/of eventuele aanvulling of wijziging daarvan)
Bevoegde Overheid
Ieder bevoegd (supra)nationaal, regionaal, gewestelijk, provinciaal of lokaal regelgevend agentschap, departement, bureau, commissie, raad, regering, rechtbank of andere overheidsentiteit.
Bijzondere Voorwaarden
Alle bijzondere voorwaarden die van toepassing zijn op de Dienst en/of het Product (ongeacht de benaming ervan: service (level) agreement, bijzondere voorwaarden, verwerkingsovereenkomst, etc.). Afhankelijk van de Dienst of het Product kunnen deze bijzondere voorwaarden beschrijvingen van Producten of Diensten bevatten, servicelevels, bijkomende (dienst-specifieke) contractuele voorwaarden, voorwaarden die van toepassing zijn op een tijdelijke of promotionele aanbieding, etc.
Connectify
Verwijst naar:
- Connectify NV, met maatschappelijke zetel Sint-Jorisstraat 96, 8730 Beernem, ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0700.317.531; of
- de met Connectify Verbonden Vennootschap die in de Bestelling vernoemd wordt.
Contract
De overeenkomst tussen Connectify en de Klant met betrekking tot de Dienst en/of het Product. Naast de Bestelling (m.i.v. eventuele wijzigingen ervan) en deze Algemene Voorwaarden kan het Contract ook Bijzondere Voorwaarden en eventuele door de Toepasselijke Wetgeving verplichte informatie (zoals bijvoorbeeld precontractuele informatie en/of de contractsamenvatting) bevatten.
Deliverable
De uitdrukkelijk overeengekomen output of resultaten die door Connectify gecreëerd, uitgevoerd of geleverd worden in het kader van de Diensten (bijvoorbeeld adviezen, rapporten, etc.).
Dienst
Elke dienst die Connectify aan de Klant verleent volgens het Contract. Afhankelijk van de betrokken Dienst kan de Dienst bestaan in het verkopen, het verhuren, het in licentie geven of het verstrekken van Producten of dit mee omvatten.
Factuurdatum
Datum waarop een factuur wordt uitgegeven.
Financiële Zekerheid
Elk type zekerheid die de uitvoering van de financiële verplichtingen van de Klant volgens het Contract beoogt te verzekeren, met inbegrip van de storting van een waarborg, een voorschot, een bankwaarborg of een garantie die wordt uitgegeven door de moedermaatschappij of de groep van ondernemingen waarvan de Klant een Verbonden Vennootschap is.
Gebruiker
Elke natuurlijke persoon die – ingevolge zijn professionele relatie met de Klant – de Dienst en/of het Product gebruikt ((bijvoorbeeld de consumenten, klanten, leveranciers en/of het personeel (al dan niet in dienstverband) van de Klant)
IE-Vordering
De Vordering beschreven in artikel 16.2.1.
Infrastructuur
De IT- infrastructuur van Connectify en/of zijn leveranciers die Connectify gebruikt in het kader van zijn bedrijfsvoering.
Intellectuele Eigendomsrechten
Octrooien, rechten op uitvindingen, auteursrechten en naburige rechten, merken, handelsnamen en domeinnamen, rechten op ontwerpen, rechten op computersoftware, databaserechten, rechten op Vertrouwelijke Informatie (met inbegrip van knowhow en handelsgeheimen) en alle andere intellectuele eigendomsrechten, wel of niet geregistreerd/gedeponeerd, en met inbegrip van alle toepassingen, vernieuwingen of uitbreidingen van dergelijke rechten en alle soortgelijke of equivalente rechten of vormen van bestaande of toekomstige bescherming.
Klant
De rechtspersoon, vereniging of zelfstandige ondernemer die het Contract met Connectify afsluit voor professionele doeleinden.
Klantgegevens
De gegevens die de Klant en/of Gebruikers in het kader van de Dienst meedelen, uploaden of anderszins ter beschikking stellen van Connectify.
Licentievoorwaarden
De voorwaarden beschreven in artikel 7.2 (Softwarelicentie).
Locatie
Iedere vestiging of plaats of een deel daarvan waar de Dienst(en) wordt (worden) geleverd.
Overmacht
Elke oorzaak waarover een Partij geen redelijke controle uitoefent en die de uitvoering door die Partij van haar verplichtingen volgens het Contract redelijkerwijze - tijdelijk of blijvend - onmogelijk maakt, met inbegrip van, maar niet beperkt tot: (i) stakingen, lock-outs of andere collectieve acties of arbeidsgeschillen, (ii) brand, overstroming, blikseminslag, explosie, aardbeving, extreme weersomstandigheden, natuurrampen, (iii) een aanslag, opstand of burgerlijke onlusten, oorlog of militaire operaties, nationale of lokale noodtoestand, (iv) pandemie, (v) handelingen of verzuim van een Bevoegde Overheid.
Partij
Connectify en/of de Klant.
Product
Hardware (in de meest ruime zin, m.i.v. Uitrusting, apparatuur en toestellen) en/of software.
Schade
Alle schade, kosten, vertragingen, beschadigingen, verliezen, uitgaven, (administratieve) boeten en andere passiva.
Toepasselijke Wetgeving
Alle wetten, met inbegrip van internationale, Europese, nationale, federale, gewestelijke, provinciale en gemeentelijke wetten, richtlijnen, verordeningen, codes, reguleringen, regels, orders, standaarden en richtsnoeren met kracht van wet en regelingen met of standaarden opgelegd door overheden of overheidsdiensten of regelgevende autoriteiten, die van tijd tot tijd van toepassing zijn op de entiteit, de activiteit of het onderwerp in de betrokken omstandigheden.
Uitrusting
De uitrusting, apparatuur en/of materialen (met inbegrip van software) die gebruikt (moeten) worden in het kader van de Dienst.
Verbonden Vennootschap
Heeft de betekenis die eraan wordt gegeven in artikel 1:20 van het Wetboek van Vennootschappen en Verenigingen.
Vertrouwelijke Informatie
Alle informatie die een Partij aan de andere Partij verschaft in het kader van of bij het afsluiten van het Contract of het verlenen van de Dienst, zowel voor als tijdens de duur van het Contract, zowel schriftelijk als mondeling, die door de verstrekkende Partij als vertrouwelijk wordt aangemerkt en/of die redelijkerwijze als vertrouwelijk beschouwd moet worden.
Vertrouwelijke Informatie omvat geen:
(i) informatie die deel uitmaakt van het publieke domein of die anders dan als gevolg van een niet-nakoming van het Contract in het publieke domein terecht komt;
(ii) informatie die de ontvangende Partij al kende (anders dan op basis van een geheimhoudingsverplichting tegenover de verstrekkende Partij) vooraleer zij deze in het kader van het Contract ontving;
(iii) informatie onthuld door een derde partij die wettelijk gerechtigd is om dat te doen en die die informatie niet als gevolg van een niet-nakoming van het Contract heeft verkregen;
(iv) informatie die op onafhankelijke wijze door een Partij wordt gecreëerd, zonder daarbij gebruik te maken van en niet als gevolg van de Vertrouwelijke Informatie die zij in het kader van het Contract van de andere Partij heeft ontvangen.
Voorwaarden van Derden
De voorwaarden beschreven in artikel 8 (Voorwaarden van Derden).
Vordering
Alle aanspraken, eisen en vorderingen.
Website
www.Connectify.be
Werkdag
Elke dag met uitzondering van zaterdagen, zondagen en Belgische wettelijke feestdagen.
2 Interpretatie
2.1 Wanneer er in de Algemene Voorwaarden verwezen wordt naar artikels, zonder uitdrukkelijke vermelding van het document waarin deze artikels staan, zijn dit verwijzingen naar artikels van de Algemene Voorwaarden.
2.2 In het Contract geldt wat volgt, tenzij de context een ander begrip vereist:
(i) de titels hebben enkel een verduidelijkende functie; zemaken geen deel uit van de voorwaarden van het Contract en kunnen de betekeniser niet van beïnvloeden;
(ii) de bijlagen bij elk van de documenten van het Contractvormen een integraal onderdeel van het Contract;
(iii) een verwijzing naar het Contract omvat alle documenten vanhet Contract, en omvat tevens alle wijzigingen of vervangingen ervan;
(iv) verwijzingen naar een wet of een wettelijke bepalingverwijzen ook naar haar huidige of toekomstige geamendeerde, gewijzigde,geconsolideerde of weer van kracht geworden vorm;
(v) een verwijzing naar "dagen" verwijst naarkalenderdagen;
(vi) een verwijzing naar een Partij omvat tevens een verwijzing naar de rechtsopvolgers en rechtsverkrijgers van die Partij; en
(vii) "met inbegrip van", "bijvoorbeeld", "zoals" en soortgelijke termen worden niet gebruikt als beperkende termen en moeten dus als illustratief geïnterpreteerd worden.
Voorwaarden geldig tem 31 10 2025