Connectify verbindt bedrijven met hun klanten

Digitaliseren van jouw woonzorgcentrum: maximaal comfort voor bewoners

De laatste jaren wordt de digitalisering van de zorgsector in Vlaanderen een dringende zaak. De nieuwe generatie ouderen die de woonzorgcentra en assistentiewoningen binnenstroomt, is dan ook steeds meer gewoon als het aankomt op technologie. Veel woonzorgcentra beschikken echter nog niet over een draadloze internetverbinding en bieden enkel traditionele vormen van televisiekijken aan, die de bewoner van een woonzorgcentrum niet toelaten om terug- en vooruit te spoelen of programma’s op te nemen, zoals ze waarschijnlijk gewoon zijn van thuis. Daar wil Connectify in samenwerking met Telenet dan ook graag verandering in brengen.

Woonzorgcentrum
Woonzorgcentrum
Woonzorgcentrum

Samen bedachten Connectify en Telenet een complete oplossing, die jouw zorginstelling volledig klaarmaakt voor de toekomst, het (tijdelijk) verblijf van bewoners aangenamer maakt en de werklast van zorgpersoneel aanzienlijk verlicht! Van connectiviteit tot televisiekijken en beeldbellen: in dit artikel kom je meer te weten over hoe je jouw zorginstelling future proof maakt!

Het belang van technologie in woonzorgcentra

Woonzorgcentrum

Het belang van technologie in woonzorgcentra

Hoewel technologie elke dag vooruitgang maakt en een onmisbaar deel uitmaakt van ons leven, beschikken heel wat woonzorgcentra en assistentiewoningen nog niet over een degelijke technologische infrastructuur. De infrastructuur die aanwezig is, is vaak enorm verouderd en voldoet niet meer aan de wensen van de bewoner. Bovendien beseft het personeel van woonzorgcentra vaak nog niet welke enorme voordelen de juiste technologie kan bieden.

De ‘juiste technologie’ gaat echter niet alleen over het digitaliseren van de gegevens van bewoners of andere digitale administratie, maar gaat veel verder. Met de juiste, innoverende technologie kan je het verblijf van de bewoners een pak aangenamer maken en de werklast van je personeel aanzienlijk verlichten. Daarom staken we samen met Telenet de koppen bij elkaar en dachten na over oplossingen die de dagelijkse gang van zaken in WZC’s een stuk veraangenamen.

Lees hier meer over het belang van technologie in de zorg.

Of het nu gaat om een kortverblijf of permanente opvang in het woonzorgcentrum, de nieuwe generatie ouderen is steeds meer gewoon als het op technologie aankomt. Bovendien wil je de dagdagelijkse taken van je zorgpersoneel uiteraard zo efficiënt mogelijk laten verlopen. Onze IT-oplossingen zijn bedacht om op al deze vragen een antwoord te bieden!

Onze oplossingen

Onze oplossingen

Tellie IPTV

Tellie voor de zorgsector, dat is:

Ongelimiteerd televisiekijken

Eenvoudig beeldbellen met familie en vrienden

Gepersonaliseerde boodschappen versturen

1. Interactief televisiekijken

Met Tellie IPTV willen we de nieuwe generatie ouderen in woonzorgcentra een flexibele televisie-ervaring bieden, net zoals ze gewoon zijn van thuis! Video-On-Demand, live pauzeren, terug- en vooruitspoelen en streamingdiensten zijn makkelijk binnen handbereik!

Uit onderzoek van sociaal.net blijkt dat televisie kijken een groot onderdeel is van het dagelijks leven van bewoners in woonzorgcentra. Een flexibele televisie-ervaring is vandaag de dag dus een belangrijk onderdeel van het comfort van de bewoner. Het is immers niet voor iedereen makkelijk om zich aan te passen aan het vaste uitzendschema van de zenders, zeker wanneer programma’s op een laat tijdstip worden uitgezonden. Met Tellie is dat geen probleem meer: de bewoner kijkt wat hij maar wil, wanneer hij maar wil!

Bovendien is Tellie zo ontworpen dat het eenvoudig in gebruik is voor jong en oud. Je hoeft dus geen enkele technologische voorkennis te hebben, omdat de interface op zo’n intuïtieve manier werkt. Het menu is voorzien van grote tekst en duidelijke symbolen, zodat de bewoner meteen weet waar hij op moet klikken. Zelfs de afstandsbediening is vereenvoudigd!

2. Beeldbellen

Een tweede functie van Tellie is de Tellie Family applicatie op de televisie, waarmee de bewoner eenvoudig kan beeldbellen naar vrienden of familie. Dit is een uitstekende manier om eenzaamheid in woonzorgcentra tegen te gaan. Door drukke agenda’s hebben familieleden van de bewoner immers niet elke dag tijd om binnen te springen. Even over videochat kunnen bijpraten is dan een leuke oplossing!

Families die de bijhorende Tellie Family app hebben geïnstalleerd op hun smartphone of tablet, kunnen naast beeldbellen ook leuke foto’s en video’s versturen naar oma of opa. Een mooi kunstwerk van de kleindochter of een leuk vakantiekiekje: zo betrek je de grootouder bij je mooiste momenten!

De bewoner hoeft trouwens niet in interactie te gaan met de televisie om video-oproepen, foto’s of video’s te ontvangen. Alles verschijnt gewoon vanzelf op het scherm, zodat de bewoner meteen ziet wat er gebeurt. Met één druk op de knop beantwoord je een oproep of swipe je door je ontvangen foto’s.

Het feit dat Tellie zo eenvoudig in gebruik is, zorgt er ook voor dat de werklast van zorgpersoneel aanzienlijk verlicht wordt. Ze hoeven immers niet meer te sukkelen met laptops en tablets met Skype, WhatsApp of andere softwares, aangezien de bewoner nu zelfstandig contact kan opnemen met zijn familie. Zorgpersoneel heeft dan meer tijd voor belangrijke taken, zoals verpleging, verzorging of huishoudelijke hulp.

Lees hier meer over beeldbellen in de zorg bij Connectify!

3. Gepersonaliseerde boodschappen versturen

Wonen in een woonzorgcentrum betekent ook heel wat dagelijkse activiteiten: gymnastiek, muziek luisteren, quizjes spelen, van de buitenlucht genieten… Al die zaken moeten natuurlijk ook goed gecommuniceerd worden naar de bewoners, zodat ze op de hoogte zijn van de activiteiten die elke dag plaatsvinden. Maar er zijn nog heel wat zaken die je wil delen met de bewoners. Denk maar aan het menu van de dag of welke bewoners er vandaag jarig zijn.

Om al die communicatie met de bewoners te vergemakkelijken, bevat Tellie ook een handige digital signage-functie, die je toelaat om vanuit één centraal punt eender welke boodschap te communiceren naar de televisieschermen in de kamers van de bewoners. De boodschap verschijnt meteen op het scherm van de bewoner, zonder dat hij er iets voor moet doen. Communiceren was nog nooit zo eenvoudig!

Bovendien bespaart ook deze functie je zorgpersoneel heel wat tijd. Ze hoeven zich namelijk niet meer bezig te houden met tijdrovende taken, zoals het handmatig opstellen en uitknippen van papiertjes om rond te delen. In plaats daarvan kan je nu in slechts enkele klikken elke boodschap verspreiden naar de juiste personen!

Communicatie & connectiviteit

Communicatie

Een goede communicatie binnen eender welke instelling is van cruciaal belang. In een woonzorgcentrum of assistentiewoning moet je op elk moment bereikbaar zijn voor dringende zaken of noodgevallen.

Daarom kiest Connectify resoluut voor het VoIP-systeem van 3CX. Met deze zakelijke telefoniesoftware ontvang je veel meer mogelijkheden dan met traditionele vormen van telefonie. Zo heb je de mogelijkheid tot web meetings, instant messaging, e-mail, een eigen telefooncentrale en nog veel meer. Bovendien komt al je communicatie samen in één overzichtelijk systeem, dat makkelijk centraal te beheren is.

Connectiviteit

Een woonzorgcentrum dat wil genieten van de ultieme schermbeleving en een uitstekende interne en externe communicatie, heeft natuurlijk ook nood aan een stabiel en waterdicht netwerk.

Met Telenet Connectiviteit bezorgen we jouw woonzorgcentrum een uitstekende internetverbinding, helemaal op maat! We zorgen voor een stabiele aansluiting op het internet, die je nooit in de steek laat! Bovendien geniet je bij Connectify uiteraard ook steeds van een uitstekende technische bijstand en opvolging achteraf, zodat jouw netwerk steeds up-to-date is.

Deze mensen gingen je voor

Je moet ons natuurlijk niet op ons woord alleen geloven. Er gingen je al tal van woonzorgcentra voor, die nu dagelijks gebruikmaken van Tellie en communicatie en connectiviteit van Telenet. Lees hier enkele van onze testimonials:

Woonzorgcentrum

WZC Militza

“Tellie draagt bij aan de kwaliteit van leven die wij willen verzekeren.”
Woonzorgcentrum

WZC De Gerstjens

“We willen zoveel mogelijk de huiselijke sfeer die bewoners gewoon waren hier te reproduceren. En dankzij Tellie kan dat.”

Connectify is een vaste Telenet Business partner

Connectify is een vaste Telenet Business partner

Connectify is een erkend Telenet Business partner. Mensen samenbrengen met de beste schermbeleving, dát is waar we voor staan. Onze jarenlange expertise op vlak van IT, gecombineerd met de uitstekende producten en diensten van Telenet zijn een winnende combinatie voor iedere organisatie die haar IT-infrastructuur naar een hoger niveau wil tillen.

Meer info over Tellie vind je op de officiële website van Telenet.
Telenet Business Partner

Voor wie?

Connectify optimaliseerde al de IT-infrastructuur in tal van woonzorgcentra, serviceflats, assistentiewoningen in heel Vlaanderen. Maar ook een dagverzorgingscentrum kan uiteraard genieten van de voordelen van een goede IT-infrastructuur die aan al je wensen voldoet. Ons doel is om algemene zorg, verpleging, dagverzorging en thuiszorg voor zorgpersoneel makkelijker te maken en bewoners een zo aangenaam mogelijk verblijf te garanderen.

Jouw woonzorgcentrum digitaliseren?

Wil je graag de beslissing nemen om je woonzorgcentrum te digitaliseren, zodat je de beste zorg kan bieden aan je bewoners? Connectify helpt je daar graag bij! Ons team van experts staat met veel plezier voor je klaar. Samen bekijken we welke oplossing het beste past bij jouw woonzorgcentrum.

Wil je alle voordelen van Tellie zelf ervaren? Maak dan snel een afspraak en bezoek onze innovation rooms, waar we een volledige IT-infrastructuur voor een woonzorgcentrum gesimuleerd hebben. Onze experts tonen je graag welke handige functies Tellie biedt.

    Telefoonnummer *

    E-mail *

    Bericht