VoIP - Digitale telefonie voor ondernemers
VoIP (Voice over Internet Protocol) wordt steeds vaker de regel in de moderne bedrijfscommunicatie. Voice over IP biedt dan ook veel meer mogelijkheden tot interne en externe communicatie voor jouw bedrijf dan traditionele telefonie, en dat voor een fractie van de kosten. Bellen via VoIP combineert flexibiliteit met een goede geluidskwaliteit en het is dé oplossing om jouw telefoonsysteem te upgraden. Connectify legt uit wat VoIP precies is en waarvoor het kan dienen.
Wat is VoIP?
Wat is VoIP?
Voice over IP of VoIP staat voor Voice over Internet Protocol. Dat wil zeggen dat je telefoneert via het internet.
Een telefoontoestel wordt dan niet meer aangesloten op het telefoonnetwerk, maar direct op jouw computernetwerk. Met VoIP kan je spraakoproepen doen vanaf een computer, smartphone, tablet of andere mobiele apparaten.
VoIP vervangt het bellen via ISDN (Integrated Services Digital Network) of een analoge telefoonlijn. In tegenstelling tot de traditionele analoge telefonie waarmee we allemaal bekend zijn maakt VoIP gebruik van IP-verbindingen. Data zoals spraak of video wordt omgezet in een digitaal signaal en verstuurd via het internet in compacte datapakketjes. Het internet kan deze datapakketten in minder dan een seconde de wereld rondsturen.
Omdat alle gesprekken via het internet verlopen is VoIP ook heel kostenefficiënt in vergelijking met klassieke telefonie, zowel voor binnenlandse als internationale gesprekken.
VoIP-telefonie, dé oplossing voor moderne bedrijfscommunicatie
VoIP-telefonie, dé oplossing voor moderne bedrijfscommunicatie
VoIP wordt vaak gebruikt door ondernemers en bedrijven omdat het verschillende voordelen met zich meebrengt. Voice over IP-telefonie biedt namelijk functies die niet te vinden zijn bij gewone traditionele telefonie. Zo is er bijvoorbeeld de mogelijkheid om spraak, gegevens en video te verzenden naar andere apparaten, en dat tegen veel lagere kosten.
Digitale telefonie is op alle vlakken ook veel veelzijdiger dan gewone telefonie. Zo is er de mogelijkheid om deze zaken in te zetten:
3CX - Zakelijke telefoniesoftware die werkt
3CX - Zakelijke telefoniesoftware die werkt
Connectify kiest resoluut voor de VoIP OmniChannel oplossing van 3CX. Als Platinum partner van het hoogste niveau zijn wij de ideale partner om uw project te implementeren.
3CX is een IP-telefoonsysteem op basis van open standaarden met Unified Communications-functies, klaar voor gebruik. De VoIP-software van 3CX biedt een eenvoudige integratie met de Click2Call browserextensie of jouw CRM is geschikt voor elke bedrijfsgrootte en elke sector. Het voldoet aan al jouw wensen: van mobiliteit en status tot geavanceerde contactcenterfuncties en meer, tegen een fractie van de kosten.
De 3CX applicatie voor iOS en Android
De 3CX applicatie voor iOS en Android
De gratis app voor iOS en Android breidt de functies van 3CX uit naar je smartphone of tablet. Het is mogelijk om vanuit de 3CX-centrale te bellen met je mobiele toestel en oproepen meteen te laten doorschakelen. Hierdoor blijven gebruikers bereikbaar zonder dat ze hun mobiele nummer met collega's hoeven te delen. Aan de hand van de statusaanduiding is meteen te zien of iemand bereikbaar is.
Geïntegreerde videoconferenties
- Tijdens een telefoongesprek kan je met één klik deelnemers uitnodigen om over te stappen op video, zonder een conference call in te plannen.
- Je kan vanuit je browser meteen deelnemen aan vergaderingen, zonder plug-ins te installeren.
- Plan een vergadering in een kwestie van seconden en nodig deelnemers uit via jouw gewenste kalender of deel de unieke URL voor de vergaderruimte.
- Bevorder deelname en teamwork met geavanceerde functies: bekijk en bedien externe schermen, deel documenten, presenteer op een whiteboard, chat en houd enquêtes.
Voordelen van VoIP-telefonie
Voordelen van VoIP-telefonie
VoIP-telefonie biedt jouw bedrijf heel wat voordelen:
Met VoIP bel je veel goedkoper dan met klassieke telefonie. Traditionele telefoonsystemen zijn duur: je betaalt voor de hardware, provider, installatie en kosten per minuut. De 3CX VoIP-software wordt geïnstalleerd op je bestaande internetverbinding, waardoor de kosten beperkt zijn. Ook de kosten van externe en internationale gesprekken zijn gereduceerd.
Bovendien bespaart internettelefonie je een aanzienlijk bedrag aan investeringen in de aankoop van traditionele telefoonlijnen, alsook in de installatie en het onderhoud ervan.
VoIP-telefonie zorgt ervoor dat je kan telefoneren waar je wil, wanneer je maar wil. Het enige wat je nodig hebt is een internetverbinding, de 3CX-software doet de rest. Op deze manier stelt de VoIP-technologie je in staat het communicatiesysteem van jouw bedrijf uit te breiden naar externe kantoren of andere plaatsen. VoIP is dus ook een ideale oplossing voor telewerk: je brengt het kantoor zo met je mee!
Het grote voordeel van VoIP is dat het telefoonsysteem kan meegroeien met je bedrijf. Wanneer jouw bedrijf zich uitbreidt, is het - in tegenstelling tot traditionele telefonie - niet nodig om nieuwe hardware aan te kopen. Met een cloud-gebaseerd telefoonsysteem kan je zelf alles eenvoudig online beheren dankzij de gebruiksvriendelijke en intuïtieve 3CX software. Zo maak je zelf de nodige aanpassingen.
IP-telefonie maakt jouw vaste telefoon overbodig. Met VoIP bel je met audio van de beste gesprekskwaliteit, altijd en overal! De gebruiker aan de andere kant merkt zelfs niet dat je via internet aan het bellen bent.
Helaas zitten op het internet soms mensen met minder goede bedoelingen. Wij zorgen voor een waterdichte VoIP-oplossing voor jouw organisatie of bedrijf. Jouw IP-adressen worden volledig door ons beveiligd. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over afluisteraars of mensen die je op kosten willen jagen.
Met de telefoniesoftware van 3CX is de installatie, het beheer en het onderhoud van jouw telefoonsysteem zó eenvoudig dat je het zelf kan doen. Jouw technisch team geniet bovendien van een gratis opleiding.
De term “Unified Communications” verwijst naar de manier waarop verschillende soorten digitale communicatietools met elkaar communiceren en samenwerken. Telefoongesprekken, webconferenties, sms'en, e-mails... worden allemaal met elkaar verenigd, terwijl gebruikers gegevens kunnen delen, inzien, en in realtime met elkaar samenwerken. Of je nu een grote of kleine onderneming hebt, met de juiste UC-oplossing kan je jouw bedrijfsprocessen naar een hoger niveau tillen.
VoIP en telewerk: een gouden combinatie
Met de opkomst van het internet en telewerk is het essentieel voor bedrijven en hun medewerkers om flexibel en altijd bereikbaar te zijn. Internettelefonie is een ideale oplossing als medewerkers vanuit huis werken. Met VoIP kunnen werknemers met hun eigen toestel gesprekken voeren en ontvangen, net als op kantoor!
IP-telefonie zorgt er - in tegenstelling tot analoge en digitale telefonie - ook voor dat jouw werknemers productiever kunnen zijn. Met één druk op de knop nemen ze samen met hun telefoonlijn immers ook hun werkomgeving overal met zich mee.
Laat je begeleiden door een expert voor je VoIP-oplossing
Connectify is de VoIP-specialist bij uitstek die jouw zorgen en noden vertaalt naar een waterdicht en flexibel Voice over IP telefonie-systeem. Onze technische experts denken met je mee en zoeken samen naar een stabiele oplossing waarbij elke werknemer de tools bezit om zo efficiënt mogelijk te communiceren.
Uiteraard bieden we een gratis en vrijblijvende demo aan. Aarzel niet en neem contact op voor een gesprek met één van onze VoIP-experts.
Neem vrijblijvend contact op voor meer informatie
Ben je op zoek naar een erkende en vooral betrouwbare IT-specialist die jouw bedrijf in alle aspecten kan bijstaan? Dan ben je bij Connectify aan het juiste adres. Via dit formulier kan je ons contacteren.