Connectify verbindt bedrijven met hun klanten

Sterke vastgoedreclame is het halve werk!

De vastgoedsector draait voor een groot deel om reclame maken. Een sterke vastgoedreclame is daarom van onschatbare waarde. In dit artikel leggen we de aandachtspunten en vaak vergeten aspecten van vastgoedreclame bloot en bieden we enkele alternatieven aan om je raampresentatie naar een hoger niveau te tillen. Zo kan je met de Tellie Etalage TV van Connectify jouw vastgoedproject op een unieke manier in de schijnwerpers te zetten.

Digital signage
Digital signage

Digital signage, dé nieuwste manier om vastgoedprojecten uit te lichten

Digital signage software

Digital signage, dé nieuwste manier om vastgoedprojecten uit te lichten

Er zijn tal van mogelijkheden om reclame te maken voor vastgoed. Zo speelt internet en sociale media de laatste jaren een steeds grotere rol. Toch mag het belang van real life reclame niet onderschat worden. Naast de traditionele reclame in de vorm van panelen, borden en posters, zien we de laatste tijd ook een opkomst van een nieuwe, digitale manier van adverteren.

Traditionele reclameborden 

advertising board

Traditionele reclameborden 

Er zijn tal van voorbeelden van de klassieke manier van reclame maken voor een vastgoedproject. Denk bijvoorbeeld aan affiches, flyers, ‘te koop’ of ‘te huur’ uithangborden, panelen langs de kant van de weg… Aan deze soort reclameborden hangen zowel voordelen als nadelen vast. Zo heb je bijvoorbeeld een breed bereik met deze soort reclame, wanneer je ze op drukke plaatsen neerzet. Volgens stuccco.com is het gebruiken van traditionele of digitale reclameborden één van de meest effectieve manieren om reclame te maken in de vastgoedsector.

Er zijn ook efficiëntere manieren op de markt om in reclame te investeren. Digital signage is hier een voorbeeld van. Lees hieronder verder om te ontdekken wat digital signage is, wat de voordelen zijn en hoe jij het kan inzetten in jouw immokantoor. 

Digital signage, wat is dat?

Digital signage, wat is dat?

Digital signage wil zoveel zeggen als digitale beeldschermcommunicatie. Deze manier van reclame maken wordt ingezet om klanten, bezoekers en toevallige passanten te informeren via digitale beeldschermen. Je kan best wel zeggen dat dit dé manier van adverteren is voor de toekomst: dynamisch, gepersonaliseerd en hightech.

Connectify werkte in samenwerking met Telenet een volledige formule uit onder de naam Tellie. Tellie staat voor een gepersonaliseerde digitale ervaring waarbij elk toestel afzonderlijk ingesteld kan worden met een boodschap naar keuze. Daarnaast biedt Connectify ook de mogelijkheid om voor Tellie te kiezen via een all-in formule. Hierin zit alles inbegrepen, zowel hardware als software. Dit wordt allemaal samengesteld op maat van jouw budget, wensen en mogelijkheden.

Ten derde staat Tellie ook voor vormgeving à la carte. Wat er op jouw scherm verschijnt heb je volledig zelf in de hand. Via de editor kan je volledig vrij aan de slag gaan. Het is eveneens mogelijk om de lijn van jouw huisstijl volledig door te trekken in de schermcommunicatie. 

Vitrine signage

De voordelen van digital signage

1. Extern én intern communiceren

Digital signage kan eerst en vooral ingezet worden om een boodschap te delen met de buitenwereld, maar kan ook ingezet worden als medium voor interne communicatie. Laat dat nu het grote voordeel zijn van digital signage: je communiceert wat je maar wil, wanneer je maar wil. De content die op jouw schermen verschijnt, heb je volledig zelf in de hand. Wil je een boodschap overbrengen naar jouw medewerkers? Ook dat kan! Daarvoor zijn er voor Tellie gebruiksvriendelijke toepassingen ontworpen die eenvoudig te bedienen zijn.

 

2. Lok potentiële kopers of huurders binnen in jouw immokantoor!

Een belangrijk aspect van Tellie inzetten als vastgoed reclame is dat je mensen sneller binnen kan lokken in jouw kantoor. De dynamische schermen, bewegende beelden en professionaliteit kunnen als snel heel wat interesse opwekken. Zo vergroot je onmiddellijk de kans om een woning te verhuren of verkopen. Het toont ook meteen dat er zich in jouw kantoor een expert ter zake bevindt, die weet waar hij mee bezig is. Uit een bevraging van het Amsterdamse marketing research & analytics bureau Validators is gebleken dat dynamische, digitale buitenreclame aanzienlijk beter lijkt te werken. Met Tellie is dat een fluitje van een cent!

3. Speel snel in op jouw aanbod

In de wereld van het vastgoed kan het soms snel gaan. Via de schermen, die gelinkt zijn aan Tellie, kan je klanten op de hoogte brengen van de toestand van elk huis/perceel/appartement. Van zodra een woning verhuurd of verkocht is, kan je dat via digital signage direct aanpassen. Zo blijft jouw advertering dankzij Tellie op elk moment up-to-date, omdat elke snelle verkoop of verhuur direct meegedeeld kan worden. Het is zelfs mogelijk om de Tellie digital signage software volledig te integreren met de software die je voor het beheren van je panden gebruikt, zodat het volledige proces geautomatiseerd wordt. Zo hoef jij je geen zorgen te maken en kan je je 100% op je klanten focussen.

4. Bespaar tijd en geld met jouw reclame

In vergelijking met traditionele reclame is digital signage veel minder tijds- en arbeidsintensief. Is een project verhuurd of verkocht? Simpel, je past dit snel aan op jouw digitale uithangborden. Wanneer je echter werkt met klassieke borden en panelen, moet je hier ook elke keer tijd en geld in investeren om deze weg te laten halen, aan te passen of te vernieuwen. Pixee is een eenmalige investering die je op termijn heel wat kosten zal besparen.

Enkele voorbeelden van digital signage in de immobiliën wereld

Vastgoed reclame

Enkele voorbeelden van digital signage in de immobiliën wereld

Hieronder sommen we voor jou enkele voorbeelden op van digital signage die mogelijk zijn via Tellie. Lees snel verder om te ontdekken welke toepassingen ook voor jouw immokantoren interessant zouden zijn.

  • Verwelkom klanten die binnenkomen
  • Promoot nieuwe woningen in de etalage
  • Speel promofilmpjes af om vastgoedprojecten in de kijker te zetten
  • Stel jezelf en jouw team voor
  • Wijs bezoekers de weg
  • Presenteer contactinformatie: telefoonnummers, e-mailadres… 
  • Promoot jouw website of social media
  • ...

Kortom, de mogelijkheden zijn oneindig. Er is een eindeloos ruime keuze beschikbaar in wat je wil presenteren aan jouw potentiële kopers/verkopers/huurders/verhuurders. Al jouw diensten kunnen op de een of andere manier gepresenteerd worden en zo door de buitenwereld worden opgepikt.

Drie cruciale tips! 

Graag geven we nog enkele tips om jouw vastgoedreclame naar een volgend niveau te tillen en een echte expert te worden:

1.

Zet in op een goed uitgebouwde website

Het brengt op om jouw website te optimaliseren. Internet is de dag van vandaag de meest geraadpleegde bron ter wereld. Aanwezigheid in de online wereld is belangrijker dan ooit tevoren. Daarom is het belangrijk dat jij je als makelaar ook in de online wereld tracht te onderscheiden van anderen. Jouw website is de ideale plaats om een project uit te lichten, om nieuwe woningen te etaleren, een teaser te plaatsen van een toekomstig bouwproject… Het is als het ware een catalogus van jouw aanbod. Een goed scorende website met professionele uitvoering kan dus heel wat extra klanten opleveren die je misschien in eerste instantie niet zou bereiken. Via digital signage kan je zeker ook voor deze website adverteren om er zo meer bezoekers naartoe te lokken.

2.

Toon je succesverhalen

Ga aan de slag met je tevreden klanten. Vraag hen om een review te schrijven. Deze reviews kan je dan later op jouw schermen projecteren. Dit geeft onmiddellijk een gevoel van vertrouwen voor potentiële kopers of huurders. Ook mensen die hun huis via jouw immokantoor willen verkopen of verhuren, zullen op die manier snel overtuigd raken van jullie goede service en persoonlijke aanpak. En ook toevallige passanten weten dat er in jouw kantoor een expert en gedreven verkoper aan het werk is, dankzij de communicatie via dergelijke advertenties.

3.

Sociale media is key

Wie is er tegenwoordig niet actief op sociale media? De platformen zoals Instagram of Facebook zijn kanalen bij uitstek om promotie te voeren voor jouw vastgoedbedrijf. Met behulp van gratis, online tools kan je jouw social media accounts voorzien van een professionele en aantrekkelijke uitvoering. Op die manier kan elk bouwproject, pand, perceel… op een unieke manier gepresenteerd worden aan een breed publiek. Als je ook opnieuw jouw tevreden klanten jouw sociale media posts laat delen, heb je direct een gratis vorm van de beste publiciteit die je je kan wensen. Je kan Tellie opnieuw inzetten om deze social media kanalen te promoten.

Deze immokantoren gingen je voor

Deze immokantoren gingen je voor

Immo Axel Lenaerts
"Onze panden worden nu op een dynamische en interactieve manier weergegeven, wat mensen veel meer aanspreekt dan vroeger."
“De schermen zijn een complete wauw-factor voor onze klanten.”
“Een oneindige flexibiliteit, maar toch easy to deal with.” 

Connectify is een vaste Telenet Business partner

Telenet Business Partner

Connectify is een vaste Telenet Business partner

Connectify is sinds enkele jaren een vaste Telenet Business partner. Samen staken we de hoofden bij elkaar om voor de beste signage-oplossingen voor de vastgoedsector te zorgen. De producten en diensten van Telenet, gecombineerd met onze expertise en kennis van zaken is werkelijk een winning combo voor elke zaak die nood heeft aan een digitale upgrade!

Connectify, dat is persoonlijke service en eigen beheer!

Wij zijn Connectify. Bij ons regel je het volledige verloop voor jouw digital signage binnen jouw vastgoedbedrijf van A tot Z. Jij bent de expert in vastgoed, wij de expert in digital signage. Indien je meer informatie wenst over een mogelijke samenwerking en interesse hebt in Tellie, aarzel dan niet om ons te contacteren zodat we jouw project volledig op maat kunnen uitwerken. Op ons kan je rekenen als betrouwbare en persoonlijke partner in jouw zoektocht naar de beste digital signage met Tellie.

    Telefoonnummer *

    E-mail *

    Bericht