Digital signage en een ticketingsysteem voor Telenet Shops en IC

  • Digital signage
  • Ticketingsysteem
  • Vlekkeloze installatie op korte termijn

Als vaste Telenet partner zorgde Connectify voor het omzetten van meer dan 750 digital signage-schermen naar de Pixee digital signage software in minder dan drie maanden tijd. Daarnaast zorgden we ook voor een ticketingsysteem, dat de klantenservice in de open concept stores van Telenet aanzienlijk vergemakkelijkte.

“We willen voorbijgangers vanop straat aantrekken met bewegende beelden en promoties.  Maar ook in de winkels zelf willen we mensen op een dynamische manier informeren en  entertainen.” 

Volgens Dorothy De Sante, Retail Facility & Estate Manager bij Telenet, zijn de signage-schermen een grote meerwaarde in de Telenet Shops: “Digital signage is altijd enorm belangrijk geweest voor ons. Enerzijds willen we voorbijgangers vanop straat aantrekken met bewegende beelden en promoties, zodat ze zien wat er in onze winkels gebeurt. Maar ook in de winkels zelf willen we mensen op een dynamische manier informeren over producten en entertainen terwijl ze aan het wachten zijn.”

De Sante: “Maar ook het ticketingsysteem vergemakkelijkt ons werk aanzienlijk. We kozen bij Telenet voor open concept stores, waar de verkopers verspreid staan in de winkels om klanten op een meer interactieve manier bij te staan. Dat maakt het voor klanten echter minder makkelijk om te zien wie er als volgende aan de beurt is. Het ticketingsysteem dat Connectify bij ons installeerde maakt het bijstaan van klanten overzichtelijker en eenvoudiger.”

"Het ticketingsysteem dat Connectify bij ons installeerde maakt het bijstaan van klanten  overzichtelijker en eenvoudiger.” 

De digital signage software van Pixee brengt volgens De Sante bovendien meer mogelijkheden en flexibiliteit voor de Telenet Shops. “Ik heb de indruk dat het Pixee-systeem veel aankan en dat we nu heel wat mogelijkheden hebben”, zegt de Retail Facility Manager. “We kunnen veel sneller reageren en van minuut tot minuut zaken aanpassen, zelfs op signage-schermen in andere filialen.”


De Sante: “De Pixee-schermen zijn intuïtief in gebruik en bieden heel wat extra opties. Je hebt dus geen externe marketing agency nodig die de beelden aanlevert, maar kan zelf eenvoudig in de slide-editor de content opstellen. Dat bespaart ons heel wat tijd.

“We willen een uitstekende ervaring bieden aan de klant, met de informatie die aangereikt  wordt via de digital signage-schermen en via het ticketingsysteem.” 

Met de installatie van digital signage-schermen in alle shops, wou Telenet de customer experience verbeteren: “De klant moet met een gerust gevoel de winkel binnenkomen en ook weer buiten gaan”, zegt De Sante. “We willen een uitstekende ervaring bieden aan de klant met de informatie die aangereikt wordt via de digital signage-schermen en via het ticketingsysteem.”

“Het is voor ons belangrijk dat we een partner hebben die meedenkt over onze concepten.” 

De Sante: “We zijn erg tevreden met Connectify als partner. Ze denken na over zaken waar wij niet altijd 100% bij stilstaan. Als specialist geven zij ons advies, precies zoals het hoort. Het is voor ons belangrijk dat we een partner hebben die meedenkt over onze concepten. Op het moment dat wij nieuwe meubels installeren, moeten ze proactief meedenken en ervoor zorgen dat wij de juiste systemen in onze shops zetten. Daar is Connectify steeds uitstekend in geslaagd.”